Uredba, ki so jo evropski poslanci potrdili s 340 glasovi za in 279 proti, med drugim vključuje tudi metodologijo za ocenjevanje in poročanje o izpustih ogljikovega dioksida v celotnem življenjskem ciklu avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, ki se prodajajo na trgu Evropske unije. Najpozneje do leta 2025 jo bo pripravila Komisija, po potrebi skupaj z zakonodajnimi predlogi.
Do decembra 2026 bo Komisija spremljala tudi vrzel med mejnimi vrednostmi izpustov ter podatki o dejanski porabi goriva in energije, poročala o metodologiji za prilagajanje specifičnih izpustov ogljikovega dioksida ter predlagala primerne nadaljnje ukrepe.
Uredba prav tako predvideva t. i. Ferrarijevo dopolnilo, možnost izjem za manjše proizvajalce, a le v prehodnem obdobju do leta 2035. Merilo je največ 10.000 avtomobilov ali največ 22.000 lahkih gospodarskih vozil v koledarskem letu.
Evropska komisija bo od konca leta 2025 vsaki dve leti objavila tudi poročilo o napredku v smeri cestne mobilnosti brez škodljivih izpustov.
Uredba čaka še na potrditev držav članic v Svetu EU-ja
Evropska komisija je prepoved osebnih in lahkih gospodarskih vozil na bencinske in dizelske motorje predlagala julija 2021 v okviru svežnja Pripravljeni na 55. Kot glavni razlog so navedli zmanjšanje izpustov škodljivih plinov. Uredbo mora potrditi še Svet EU-ja, nato bo objavljena v uradnem listu EU-ja.
>> Več: Evropski parlament potrdil prepoved prodaje avtomobilov na dizel in bencin od leta 2035