c S

Varstvo potrošnikov: nič več istih izdelkov različnih kakovosti, določen vrstni red pravic

26.01.2023 08:06 Uporabljati se začenja novi zakon o varstvu potrošnikov, ki med drugim določa vrstni red uveljavljanja pravic potrošnikov v primeru stvarne napake oz. neskladnosti blaga: potrošnik bo tako najprej zahteval popravilo ali menjavo izdelka z novim.

Zakon o varstvu potrošnikov, ki ga je DZ potrdil oktobra lani, v slovenski pravni red prenaša določbe treh evropskih smernic, s čimer se zagotavlja poenotenje ravni varstva potrošnikov znotraj držav članic EU-ja. Vanj so vključene tudi določbe prej samostojnega zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami. Za vse prodajne pogodbe, ki so bile sklenjene pred današnjim dnem, se sicer še naprej uporablja določbe starega zakona.

Pri uveljavljanju stvarne napake oz. neskladnosti blaga novi zakon uvaja vrstni red uveljavljanja zahtevkov. Medtem ko je doslej lahko potrošnik prosto izbiral med tem, ali bo zahteval popravilo, menjavo izdelka, sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine, bo po novem lahko od prodajalca najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim. Šele če prodajalec tega ne bo izpolnil, bo lahko zahteval sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine.

V tem pogledu se pravice potrošnika zmanjšujejo, saj je pri uveljavljanju zahtevkov občutno bolj omejen, ugotavljajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

>> Več: Varstvo potrošnikov: nič več istih izdelkov različnih kakovosti, določen vrstni red pravic

Foto: STA