c S

V EU-ju kmalu večji nadzor uporabnikov nad vsebino na družbenih omrežjih

23.08.2023 07:44 Uporabniki družbenih omrežij v Evropi bodo v skladu z zakonom o digitalnih storitvah (DSA) s 25. avgustom dobili večji nadzor nad prikazano vsebino. Medtem ko jim denimo zdaj določene vsebine ponujajo algoritmi, bodo v prihodnje to lahko zavrnili.

Evropska komisija je določila 19 zelo velikih spletnih platform (VLOP), med katere je denimo uvrstila Meto, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, YouTube, X oz. nekdanji Twitter, Booking.com.

Ta podjetja, od katerih ima vsako več kot 45 milijonov dejavnih uporabnikov mesečno, bodo od prihodnjega tedna podvržena okrepljenemu nadzoru Evropske komisije, zanje pa bodo veljala strožja pravila, vključno z obveznostjo neodvisne letne revizije s ciljem zagotoviti, da se "učinkovito borijo proti dezinformacijam, sovražni vsebini ali ponaredkom".

Vse oči bodo pri tem uprte v lastnika X, milijarderja Elona Muska, ki pogosto spreminja pravila omrežja, tudi tako, da omogočajo še več sovražnega govora in dezinformacij, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

V Meti pojasnjujejo, da bodo imeli uporabniki Facebooka in Instagrama v Evropi po novem možnost spremljati različne tipe vsebin, ne da bi jim bile ponujene po določenih algoritmih. Tako bodo lahko, če bodo želeli, spremljali le objave ljudi, ki jim sledijo, po kronološkem vrstnem redu, ne pa tudi drugih, ki jim jih zdaj izbirajo omrežja. Na prilagajanju novim evropskim pravilom v Meti dela več kot 1000 ljudi.

>> Več: V EU-ju kmalu večji nadzor uporabnikov nad vsebino na družbenih omrežjih