Kot poroča portal 24 ur, je Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) med epidemijo zaradi pomanjkanja lastnih kapacitet za sledenje stikom okuženih s koronavirusom najel zunanji klicni center. Posel je zaupal podjetju City Connect, ki je bilo registrirano le sedem mesecev pred tem. NIJZ je avgusta 2021 sklenil dve pogodbi za izvajanje storitve klicnih centrov za 2,3 milijona evrov z DDV-jem, pri tem pa ni izvedel ustreznih postopkov javnega naročanja.
Sodišče: Ni šlo za skrajno nujnost
Javno naročilo je neupravičeno oddal po postopku s pogajanji, in sicer brez predhodne objave, saj za to niso bili izpolnjeni pogoji. Za takšno oddajo naročila bi morala obstajati skrajna nujnost, ki bi nastala kot posledica nepredvidenih dogodkov. Sodišče je ugotovilo tudi, da v tem primeru ni šlo za skrajno nujnost, poroča portal.
KPK: Ni nepričakovan dogodek
Komisija za preprečevanje korupcije (KPK), ki je pregledala ta posel, je opozorila na nekritično uporabo postopka s pogajanji brez predhodne objave. Poudarila je, da vzpostavitev profesionalnega klicnega centra in dodatna IT-podpora nista bila nepričakovana dogodka, saj sta bila načrtovana že dalj časa, so zapisali.
>> Več: NIJZ bo moral plačati 40.000 evrov kazni zaradi klicnega centra med epidemijo