c S

VZMD zahteva odškodnine zaradi domnevno nezakonitih zviševanj cen telekomunikacijskih storitev

16.11.2022 15:43 VZMD je zaradi domnevnega oškodovanja okoli 1,5 milijona naročnikov na telekomunikacijske operaterje naslovil izvensodne pozive k odpravi prakse enostranskega zviševanja cen in povračilu 200 milijonov evrov domnevno preplačanih računov.

Predsednik Vseslovenskega združenja malih deležnikov (VZMD) Kristjan Verbič je na novinarski konferenci pojasnil, da so se v zadnjih letih nanje obračali ogorčeni naročniki storitev telekomunikacijskih operaterjev, ki so jih zmotile enostranske spremembe naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in medmrežje.

V VZMD-ju so ob pregledu stanja ocenili, da slovenski telekomunikacijski operaterji Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T-2 vzpostavljajo nepoštene pogodbene pogoje v naročniških pogodbah, ki jih sklepajo s potrošniki.

Domen Peperko iz odvetniške pisarne Jereb je opozoril, da so si operaterji v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve.

Operaterji se po Peperkovih besedah nepravilno sklicujejo na 129. člen Zakona o elektronskih komunikacijah in so si kot edini pogoj za enostransko spreminjanje cen postavili, da morajo o spremembi naročnike obvestiti in jim v roku 30 dni omogočiti odstop od pogodbe brez odpovednega roka in brez plačila stroškov.

Sodišče EU-ja pa je medtem že razsodilo, da lahko ponudniki storitev, ki s potrošniki sklepajo vnaprej pripravljene pogodbe (tipske pogodbe), enostransko spreminjajo ceno storitve zgolj pod pogojem, da v pogodbi že vnaprej določijo, kakšni so lahko razlogi za spremembo cen in po kakšni metodologiji se bo cena spreminjala.

Pri enostranskem spreminjanju cen morata biti tako že v času sklenitve pogodb upoštevani obe merili, tako pravica do odstopa od pogodbe, ko pride do spremembe, kot jasna predstavite razlogov in metod za spreminjanje cen, je poudaril Peperko. "Stopamo na razmeroma sveže pravno področje, praksa se tu pri nas šele vzpostavlja," je dodal.

V VZMD-ju so prepričani, da je neveljavno vsako zvišanje mesečnih naročnin, izvedeno na podlagi opisanih pogojev. Naročniki naj bi bili zato upravičeni do povrnitve razlike med ceno ob sklenitvi naročniške pogodbe in zvišano ceno ter lahko zahtevajo vse preplačane zneske v zadnjih petih letih.


>> Več: VZMD zahteva odškodnine zaradi domnevno nezakonitih zviševanj cen telekomunikacijskih storitev