c S
Kakšne pravice ima potnik ob odpovedi leta? 25.07.2022 09:28 Že tedne se vrstijo številne odpovedi letov, samo Lufthansa jih je preklicala več kot 3000, podobno je pri nizkocenovnih letalskih družbah. Samo včeraj so po vsem svetu odpovedali skoraj 2300 letov, zamud je bilo prek 22.000, tudi zaradi stavk delavcev. Kdaj in do katerih povračil so upravičeni potniki? Kako je v praksi?

Pravice potnikov, kot sta odškodnina in pomoč ob zavrnitvi vkrcanja, odpovedi ali veliki zamudi letov določajo Uredba (ES) št. 261/2004 o določitvi skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letovpopravek 15. člena uredbe in Uredba o izvajanju Uredbe 261/2004

Odškodnino pri zamudah in odpovedi izračunamo glede na dolžino leta in čas zamude. Na spletni strani Evropskega potrošniškega centa obstaja kalkulator, kjer si potrošnik lahko pomaga pri informativnem izračunu. V primeru daljših zamud mora prevoznik ponuditi brezplačne obroke, klic, možnost da se potnik odloči za prekinitev ali nadaljevanje potovanja. V slednjem primeru je prevoznik dolžan poleg vse oskrbe tudi pokriti stroške prevoza do namestitve in jo tudi plačati. 

>> Več: Kakšne pravice ima potnik ob odpovedi leta?