c S

Libra tudi pod lupo Evropske komisije

21.08.2019 15:12 Bruselj, 21. avgusta (STA) - Evropska komisija se je postavila v dolgo vrsto regulatorjev po svetu, ki jih skrbi uvajanje digitalne valute libra. Komisija preverja, ali bi libra - projekt ameriškega Facebooka in njegovih partnerjev - omejevala konkurenco.

Evropska komisija je po navedbah Bloomberga začela predhodni postopek, ki pa se pogosto spremeni v uradno preiskavo. Preverja, ali bi libra omejevala konkurenco, prav tako jo zanima, kako bi na trg vplivala integracije denarnice Calibra v aplikaciji Whatsapp in Messenger v lasti Facebooka.

Nova digitalna valuta libra, ki temelji na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov, naj bi bila po načrtih svojih idejnih očetov v uporabi prihodnje leto. Varčevanje, transakcije in nakupi z njo naj bi bili tako preprosti, kot je pošiljanje sporočil.

Lansirati jo namerava konzorcij, v katerem so poleg Facebooka tudi podjetja kot npr. Mastercard, Visa, PayPal in Uber. Facebook medtem vzpostavlja svojo denarnico za novo valuto, poimenovano Calibra.

Pomisleke na temo libre so v zadnjih mesecih že izrekli visoki predstavniki vlad ZDA, Nemčije in Francije. O libri so na zasedanju v Franciji julija spregovorili tudi finančni ministri skupine najbolj razvitih svetovnih gospodarstev G7. Strinjali so se, da tovrstne digitalne valute predstavljajo tveganje za stabilnost mednarodnega monetarnega sistema in da ni primeren čas za njihovo implementacijo.

Skupina G7 je analizo libre in drugih kriptovalut zaupala posebni skupini strokovnjakov, na čelu katere je sedel Benoit Coeure iz Evropske centralne banke. Ta je ugotovila, da morajo biti kriptovalute strogo nadzorovane in regulirane, sicer bi lahko destabilizirale globalno gospodarstvo. Tveganje predstavlja tudi njihova potencialna raba za financiranje terorizma, odpirajo se vprašanja varovanja zasebnosti uporabnikov, odpornosti na kibernetske napade, poštene konkurenca ter spoštovanja davčne zakonodaje, navaja prvo poročilo.

Facebook ima pod svojim okriljem istoimensko spletno družbeno omrežje, pa tudi njegovega "konkurenta" Instagram ter aplikacijo za pošiljanje sporočil Whatsapp. Po ocenah podjetja vsaj eno od njegovih aplikacij redno uporablja 2,7 milijarde ljudi.