c S

Evropski parlament potrdil nove omejitve izpustov za avtomobile in kombinirana vozila

28.03.2019 07:37 Strasbourg, 27. marca (STA) - Evropski parlament je na današnjem plenarnem zasedanju potrdil načrte za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov za nove avtomobile in kombinirana vozila do leta 2030. Izpusti avtomobilov naj bi se po načrtih zmanjšali za 37,5 odstotka, izpusti kombiniranih vozil pa za 31 odstotkov.

Za potrditev zakonodaje je glasovalo 521 poslancev, 63 jih je bilo proti, 34 pa se jih je vzdržalo. Potrjeni cilji za avtomobile so višji od predloga Evropske komisije, ki je predvidela 30-odstotno zmanjšanje.

Omejitve so za proizvajalce tovornjakov in avtobusov manj stroge kot za proizvajalce osebnih avtomobilov zato, ker so kupci tovornih vozil in avtobusov z namenom maksimiranja dobička praviloma bolj pozorni na manjšo porabo kot pa kupci osebnih vozil, navajajo strokovnjaki. To pa ima za posledico, da proizvajalci gospodarskih vozil že zdaj izdelujejo kar se da varčna vozila in tako ni več veliko manevrskega prostora za prihranke.

"Parlament se je močno boril za zavarovanje okoljske celovitosti predloga ter zagotovitev zdravja, potrošniške in inovacijske prednosti evropskim državljanom. Uspelo nam je sprejeti zakonodajo kljub silovitemu nasprotovanju avtomobilske industrije in določenih držav članic, ki ne želijo priznati priložnosti, ki izhajajo iz bolj ambiciozno zastavljenih ciljev," je po glasovanju dejala poročevalka Miriam Dalli (S&D, Malta).

Zakonodaja zdaj potrebuje še končno potrditev Sveta EU, nato bo objavljena v uradnem listu.

Proizvajalci, pri katerih povprečje izpustov presega meje, bodo morali po danes potrjeni zakonodaji plačati premije za presežne emisije. Do leta 2023 bo morala Evropska komisija oceniti, ali naj se te vsote namenijo posebnemu proračunu za prehod na mobilnost brez izpustov in podporo razvoja veščin delavcev v avtomobilskem sektorju.

Promet je edina panoga v EU, ki ni zabeležila znatnejšega upada toplogrednih plinov od leta 1990. Številke Evropske agencije za okolje kažejo, da od vseh prevoznih sredstev v EU cestni prevoz ustvarja največji delež izpustov toplogrednih plinov (72,9 odstotka v letu 2016), odgovoren pa je tudi za okoli 20 odstotkov vseh izpustov toplogrednih plinov v EU.