Organi za varstvo potrošnikov so med drugim ugotovili, da pri več kot 31 odstotkih od 431 spletišč, ki ponujajo popuste, posebne ponudbe niso pristne ali popust ni izračunan na jasen način. Na 39 odstotkih od 211 spletišč, kjer je bila končna cena plačila višja od začetne ponujene oziroma predstavljene cene, trgovci niso vključili ustreznih informacij o dodatnih neizogibnih zneskih, na primer za dostavo, način plačila ali rezervacijo, so sporočili iz Bruslja.
Pri 59 odstotkih od 560 pregledanih spletišč trgovci niso zagotovili lahko dostopne povezave s platformo za spletno reševanje sporov, kar je po zakonodaji EU obvezno. Na skoraj 30 odstotkih spletiščih pa so bile ugotovljene nepravilnosti v zvezi z načinom predstavitve informacij o pravici potrošnikov do odstopa od pogodbe.
"Osupla sem nad velikim številom spletnih strani, ki imajo te težave - upam, da so nenamerne. Spletni trgovci morajo v celoti spoštovati evropsko potrošniško pravo," je poudarila evropska komisarka za potrošnike Vera Jourova.
Ko bodo sodelujoči organi potrdili nepravilnosti, jih bodo morali trgovci popraviti. Organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bodo zagotovili popolno skladnost tako, da bodo sprožili nacionalne izvršilne postopke.
Komisija s pomočjo mreže za sodelovanje na področju varstva potrošnikov vsako leto usklajuje pregled spletišč. Ta mreža združuje nacionalne organe za zaščito potrošnikov iz 30 držav (28 držav EU, Norveške in Islandije), ki so pristojni za izvrševanje zakonodaje EU o varstvu potrošnikov v EU.
Pregled so organi za varstvo potrošnikov lani novembra izvedli v 24 državah članicah EU ter na Norveškem in Islandiji.