c S

Pred vrati je referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru

23.08.2017 15:26 Ljubljana, 23. avgusta (STA) - Organizatorji referendumske kampanje o zakonu o drugem tiru imajo še mesec dni časa, da z argumenti volivce prepričajo o prednostih in slabostih vladnega projekta. Pobudnik referenduma Vili Kovačič napoveduje ostro kampanjo, vlada pa se pospešeno pripravlja na začetek pripravljalnih del. V kampanjo vstopa tudi večina parlamentarnih strank.

Referendumska kampanja o zakonu o drugem tiru bo uradno stekla v petek, so danes pojasnili na ministrstvu za javno upravo, potem ko so prvotno kot datum začetka navedli četrtek. Organizatorjev kampanje je po podatkih Državne volilne komisije zaenkrat devet.

Kot organizatorji so se že prijavili Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov, SMC, NSi, Krščanski socialisti Slovenije - Krekovi socialisti, urad vlade za komuniciranje, gibanje Davkoplačevalci se ne damo, Stranka enakopravnih dežel, Naprej Slovenija in SD.

V referendumsko kampanjo se bo vključila tudi Mestna občina Koper, saj bo projekt ključno vplival na gospodarski razvoj njihovih krajev, so sporočili iz občine. Kot organizator kampanje bodo javnost skušati prepričati v potrditev zakona, saj je po navedbah občine s popravki, ki jih je vlada v projekt vnesla na njihovo pobudo, to ustrezna pot za izvedbo tega projekta.

Kot je razvidno iz evidence Ajpesa, so transakcijske račune za kampanjo odprli tudi že SDS, Slovenske železnice (SŽ) in Družba za avtoceste RS (Dars). Za kampanjo se morajo sicer organizatorji prijaviti do 1. septembra.

Vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo Kovačič, ki je tudi pobudnik referenduma, je napovedal, da bo kampanja ostra. Volivce bodo v omenjeni civilni iniciativi poskušali prepričati z argumenti, da je mogoče projekt zgraditi ceneje, hitreje in okolju bolj prijazno.

Kovačič je prepričan, da bo zakon na referendumu padel, s čimer bi se po njegovem mnenju odprla možnost za preučitev alternativnih rešitev za realizacijo projekta. Če bi zakon referendumsko preizkušnjo prestal, pa ga bo Kovačič dal v presojo ustavnemu sodišču.

Že danes bodo Davkoplačevalci se ne damo v Velenju organizirali okroglo mizo, na kateri bosta poleg Kovačiča sodelovala tudi strojna inženirja Jože Duhovnik in Rudi Varl.

Vladna stran medtem nadaljuje z aktivnostmi za realizacijo projekta. Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo in vodja projekta Jure Leben poudarja, da drugi tir med Koprom in Divačo ni strateškega pomena le za Slovenijo, ampak tudi za širšo regijo in Evropo.

Če drugega tira ne bomo začeli graditi, bodo po Lebnovih besedah izgubili Luka Koper, logistična podjetja, pa tudi druga, ki so na takšen ali drugačen način vezana na storitve logističnih podjetij. S tem bi se tudi z vidika ugleda Slovenije naredila velika škoda, je prepričan državni sekretar.

Vlada sicer v petek načrtuje ogled izvlečnega tira na progi Divača - Koper, ki se ga bodo udeležili najvišji predstavniki vlade in stroke.

V kampanjo pred referendumom o zakonu o drugem tiru bo vstopila tudi večina parlamentarnih strank, edino vladna DeSUS in njeni ministri v njej ne bodo sodelovali. V strankah sicer aktivnosti, ki jih pripravljajo za kampanjo, še ne razkrivajo, bodo pa zagovarjali že znana stališča.

Med opozicijskimi strankami bo največja SDS v kampanji sodelovala vsebinsko. Prepričani so, da so argumenti na njihovi strani. Kot so pojasnili za STA, bodo v času kampanje volivcem poskušali povedati, da ne nasprotujejo drugemu tiru, ampak načinu, ki si ga je vlada izbrala za njegovo izgradnjo.

V zadnjih mesecih se je v javnosti sicer pojavilo več različic projekta, avtor ene izmed njih, ki so jo v DZ izpostavljale tudi opozicijske stranke, je Duhovnik. Tudi slednji izpostavlja, da je drugi tir možno zgraditi hitreje, ob čemer argumente vlade, da bi nove različice projekt za več let zamaknile, označuje za popolno laž.

Direktor DRI Jurij Kač je medtem v pogovoru za STA izpostavil, da je šlo pri sprejemanju trase za dolgotrajen in objektivno gledano maksimalno odprt ter javen proces, ki je v okviru sprejemanja državno prostorskega načrta trajal 20 let.

Na DRI po Kačevih besedah menijo, da bi postopki, ki bi bili potrebni za predhodno pripravo alternativnih variant za morebitno izvedbo, operativno izvedbo na terenu zamaknili vsaj za deset let, glede na inovativnost nekaterih predlogov pa najverjetneje še precej več.

Vodja projekta drugi tir Leben je v pogovoru za STA napovedal, da na ministrstvu pospešeno pripravljajo razpis za pripravljalna dela na projektu, ki bo predvidoma objavljen ta teden. Načrtujejo, da bodo dela na terenu stekla jeseni.