Predsednik državnega sveta Mitja Bervar je ob začetku današnje seje pojasnil, da je s strani interesnega združenja prispela pobuda, da se točka, pri kateri bi morali svetniki obravnavati predlog zakona o drugem tiru, umakne z dnevnega reda, kar so svetniki v večini tudi podprli.
V komisiji državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj so bili v ponedeljek med drugim kritični do kratkotrajne javne razprave predloga zakona, ki je potekala le nekaj dni pred njegovim sprejemom na vladi. Kot so zapisali v poročilu, vlada na ta način ni omogočila pravočasne priprave pripomb zainteresiranih deležnikov, obenem pa ni imela dovolj časa za proučitev prispelih pripomb in morebitno njihovo upoštevanje.
Ena ključnih dilem predloga zakona je po navedbah komisije tudi nejasnost virov financiranja gradnje drugega tira, pri čemer je zagotovljenih le 200 milijonov evrov proračunskih sredstev, ostali predvideni viri financiranja pa so zdaj še negotovo dejstvo.
Glede na to, da je bila Slovenija v preteklosti neuspešna pri pridobivanju evropskih sredstev za ta projekt, se postavlja vprašanje tokratne uspešne pridobitve evropskih sredstev in, ali obstaja alternativni scenarij za primer neuspešnega kandidiranja, pri čemer predlog zakona ne daje odgovora na to dilemo, so zapisali v poročilu.
Komisija državnega sveta je med drugim opozorila še, da bi morala družba 2TDK, ki jo je za vodenje projekta ustanovila država, namesto omejene odgovornosti nositi neomejeno odgovornost za opravljanje svojih nalog. Glede na pretekle slabe izkušnje pri gradnji večjih projektov kot je Teš 6 bi moral zakon omejiti korupcijska tveganja na minimum in določiti dodatne pogoje za odgovorne osebe, na kar opozarja tudi protikorupcijska komisija, so zapisali.
Nekateri člani komisije so se tudi spraševali o potrebnosti sprejema zakona za potrebe izgradnje drugega tira. Kot primer je bil izpostavljen projekt gradnje železniške povezave Pragersko-Hodoš, ki je bil zgrajena brez posebnega zakona, čeprav je šlo za veliko investicijo.