c S

Centralizacija upravljanja s stvarnim premoženjem po navedbah ministra že daje prihranke

25.07.2016 08:38 Ljubljana, 24. julija (STA) - Projekt upravljanja s stvarnim premoženjem države po navedbah ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja že daje rezultate. Kot je namreč pojasnil na zadnji redni seji DZ, ko je odgovarjal na poslansko vprašanje, že v letošnjem letu v prenovo vlagajo več kot 1,5 milijona evrov sredstev neposredno iz prihrankov, doseženih s centralizacijo.

Koprivnikar je ob tem navedel, da so v prostore, ki so last države in so jih pred tem prenovili, umestili vrsto organov, kar je pomenilo tudi prekinitev najemnih pogodb, ki so precej drage.

Prihranke sicer ustvarjajo na več načinov, so za STA dodatno pojasnili na ministrstvu za javno upravo. Z znižanjem najemnin za poslovne prostore Upravne enote Ljubljana - najemnina je zdaj 38.800 evrov mesečno - ter še nekaterih najemnin so uspeli stroške na letni ravni zmanjšati za 230.000 evrov.

Prav tako so, kot so navedli, s pogajanji uspeli znižati prodajno ceno poslovnih prostorov v Novi Gorici, razliko pa bodo porabili za ureditev prostorov. Prostori bodo namenjeni finančni upravi, ki sedaj deluje na ločenih lokacijah v Novi Gorici in Vrtojbi. Stare prostore pa bodo po izselitvi predvidoma prodali ali oddali.

Sredstva, dosežena s prihranki, namenjajo tudi obnovi prostorov, ki jih uporabljata upravni enoti Litija in Cerknica. V primeru prve je namen predvsem znižanje stroškov energentov, na isti lokaciji pa bosta delovali upravna enota in finančna uprava.

V Cerknici je predvidena ureditev dvigala. Organiziran bo upravni center, kjer bo poleg upravne enote deloval tudi center za socialno delo ter urad za delo, v sosednji stavbi pa že deluje sodišče, so pojasnili na ministrstvu.

Prav tako računajo na prihodke od oddajanja premoženja, po navedbah ministrstva v letošnjem letu predvidoma v višini 350.000 evrov, od oddaje stanovanj pa v višini 850.000 evrov.

Centralizacija upravljanja s stvarnim premoženjem sicer poteka v dveh fazah. V okviru prve, ki je že končana, je ministrstvo prevzelo približno 130 nepremičnin (poslovnih prostorov). Za drugo fazo, ki poteka sedaj, ocenjujejo, da jih bodo še približno 70.

Na ministrstvu so ob tem navedli, da bo uvedeno enotno vzdrževanje, enaki standardi čiščenja in varovanja ter vzdrževanja objektov. Zaradi povezanosti v en sistem bodo lažje "izvedli selitve organov iz najetih v lastne prostore s ciljem zmanjševanja stroškov".

Projekt se bo zaključil z začetkom prihodnjega leta, sam proces "pa se bo po tem izvajal kontinuirano ves čas, predvsem v iskanju optimalnih rešitev in prihrankov," so še dodali.