Kot je v uvodnem prispevku opozoril Klemenčič, Komisija za preprečevanje korupcije (KPK), Varuh človekovih pravic, Računsko sodišče RS in podobne institucije opravljajo neformalni nadzor. Pri delovanju omenjenih institucij po oceni ministra obstajajo določene pomanjkljivosti, za katere bo kot minister naredil vse, da se odpravijo. "Nikoli pa ne bom pristal na to, da se omenjene institucije izvotli in izenači z institucijami, ki jih že imamo, pa ne opravljajo svojega dela," je dejal.
Pri urejanju načina dela navedenih institucij po njegovih besedah forma ne sme prevladati nad vsebino, saj je potem bolje, da jih ukinemo. "Prišli bomo namreč do absurda, če bomo postopke preveč formalizirali," je opozoril. Ob tem je dodal, da to ne pomeni, da delovanje organov, ki opravljajo neformalni nadzor, ne sme biti natančno določeno ali podvrženo nadzoru.
Sicer pa Klemenčič ocenjuje, da smo pri nekaterih javnih organih v zadnjih 20 letih prehajali iz ene skrajnosti v drugo, pri tem pa pogosto pozabili na njihovo poslanstvo.
Na Dnevu javnega prava razpravljajo vidni pravni strokovnjaki in predstavniki javnih organov. Predsednik računskega sodišča Tomaž Vesel je spregovoril o mejah neodvisnosti računskega sodišča, predsednik Sodnega sveta Janez Vlaj o razmerjih med Sodnim svetom in drugimi nosilci oblasti, Franc Grad s pravne fakultete o položaju državnega tožilstva v organizaciji državne oblasti, Ciril Ribičič s pravne fakultete pa o nujnih spremembah ureditve dela KPK.
V popoldanskem delu bo med drugimi Rajko Pirnat z omenjene fakultete razpravljal o Supervizorju kot organu med populizmom in pravom, prodekan fakultete Erik Kerševan o pravnih sredstvih zoper akte neodvisnih institucij, informacijska pooblaščenka Mojca Prelesnik pa o institutu ogleda in camera v praksi informacijskega pooblaščenca.
Dekan pravne fakultete Miha Juhart je v pozdravnem nagovoru sicer izrazil prepričanje, da je Dan javnega prava, ki poteka že 21., potreben, saj je pravni sistem na tem področju čedalje bolj zapleten, "kar zahteva poglobljeno spremljanje in proučevanje ter interakcijo med teorijo in prakso".