Z novelo zakona se bodo pravice in obveznosti iz prodajnih pogodb, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, uredile vsebinsko bolj pregledno in popolno. Državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Janko Burgar je izrazil prepričanje, da se bo s tem olajšalo čezmejno poslovanje.
Poglavitne rešitve tokratnih sprememb zakona iz leta 1998 se nanašajo na določitev 30-dnevnega roka za izpolnitev prodajne pogodbe. Ta rok zdaj v zakonu ni določen, zato imajo potrošniki lahko težave pri uveljavljanju svojih pravic, če podjetje zamuja z izpolnitvijo pogodbe.
Pri nakupovanju prek spleta bodo potrošniki po novem obvarovani pred prikritimi stroški, ki se pojavljajo pri različnih "brezplačnih" storitvah, kot so horoskopi ali recepti. Po novem bodo morali izrecno potrditi, da razumejo, da morajo za storitev plačati.
Jasneje se bo določil tudi način odstopa od pogodbe, ki je bila sklenjena na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov. Obdobje, ko lahko potrošniki brez navedbe razloga odstopijo od pogodbe, bo ostalo 14 dni, v primeru, da prodajalec potrošnika ne bo jasno obvestil glede njegove pravice do odstopa od pogodbe, pa se bo vračilno obdobje podaljšalo na eno leto.
K večji preglednosti cen naj bi prispevala obveznost, po kateri bodo morali trgovci navesti skupno ceno proizvoda ali storitve ter tudi vse dodatne stroške. Prepovedana bodo vnaprej izbrana polja na spletnih straneh, kot se je do zdaj dogajalo npr. pri nakupih letalskih vozovnic, kjer so morali potrošniki odznačiti vnaprej označena polja za npr. potovalno zavarovanje ali pa najem avtomobila.
Potrošniki bodo z novimi popravki zakona bolje zaščiteni, kar bo povečalo njihovo zaupanje in okrepilo prodajo, je prepričana vlada. Vendar je bilo v razpravi slišati opozorila, da politika to področje hudo zanemarja.
Živa Drol Novak in Breda Kutin iz Zveze potrošnikov Slovenije sta tako opozorili, da gospodarsko ministrstvo sploh ne izvaja politike varstva potrošnikov. Urad za varstvo potrošnikov so ukinili, javnih razpisov ni, prav tako ne strategije ali sodelovanja z nevladnimi organizacijami. "Boriti se moramo brez javnega denarja za to, da se osnovne pravice potrošnikov spoštujejo," je dejala Kutinova.
Ukrepi za varstvo potrošnikov bi morali biti po njenih besedah ključni del ukrepov vlade za izhod iz krize. "Vendar pa ni nobenega razmišljanja o tem, kaj bi na tem področju naredili. To je zelo zaskrbljujoče," je dejala in navzoče na seji pozvala, naj se politika vendarle začne ukvarjati s problemi ljudi.
Člani odbora so opozorilom prisluhnili. "Naši potrošniki so tako zlorabljeni, izobraževanje je nujno potrebno," je dejal Mirko Brulc (SD), medtem ko je Ljudmila Novak (NSi) spričo vsakodnevnih kupov reklam pozvala k reviji za ozaveščanje potrošnikov. "Ljudje nasedajo trženjskim trikom in tisti, ki imajo kupno moč, kupujejo neverjetno nekvalitetne izdelke," pa je ocenil Franc Breznik (SDS).
Po drugi strani je Marko Pavlišič (DL) opozoril, da je treba najti pametno ravnovesje med zaščito potrošnikov in zaostrovanjem pravil za trgovce. S postavljanjem vedno strožjih pogojev namreč po njegovih besedah kar vabimo tujo nelojalno in celo nezakonito konkurenco.