c S

Ministrstvo pripravlja čistopis zakona o državnem holdingu

30.08.2012 08:16 Ljubljana, 29. avgusta (STA) - Ministrstvo za finance pripravlja čistopis predloga zakona o Slovenskem državnem holdingu, o katerem se je od konca julija usklajevala parlamentarna delovna skupina. Ta se bo vnovič sestala predvidoma v torek, do takrat pa naj bi se ministrstvo opredelilo tudi do ugotovitev protikorupcijske komisije glede zakona.

"Načeloma je dogovorjeno, da bo ministrstvo za finance do danes ali jutri pripravilo čistopis besedila zakona o državnem holdingu. Predvidoma prihodnji torek se bo delovna skupina znova sestala," je danes za STA povedal poslanec SDS in predsednik omenjene skupine Marko Pogačnik.

Do torka se bo finančno ministrstvo tudi opredelilo do mnenja in priporočil Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi s predlogom zakona o državnem holdingu. Mnenje in priporočila komisije so poleg ministrstva po Pogačnikovih besedah prejeli tudi člani delovne skupine za upravljanje državnega premoženja, konkretneje pa bo o tem tekla beseda na naslednjem sestanku skupine.

Komisija, ki sicer razpolaga z nekaj (zelo) različnimi verzijami zakona, med drugim ugotavlja, da nobena od različic, ki so jih imeli priložnost preučiti, ne daje zadovoljivih jamstev za obvladovanje korupcijskih tveganj in tveganj za nastanek nasprotja interesov, niti v njih ni določb, ki bi zagotavljale ustrezno odgovornost poslovodstev in nadzornik organov ter krepile transparentnost upravljanja kapitalskih naložb države.

Komisija opozarja, da se s ključno statusno spremembo krovnega organa za upravljanje kapitalskih naložb pomembno spreminja oz. omejuje domet obstoječe "protikorupcijske zakonodaje" (ta je sicer po navedbah komisije pomanjkljiva) in zakonodaje, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, na sam holding, njegovo poslovodstvo, nadzorne organe in na zaposlene. S tem nastaja praznina, ki bi jo bilo treba, tako komisija, nujno zapolniti z ustreznimi določbami v zakonu.

Omejitve, ki veljajo za člane vodstvenega in nadzornega organa, in normativi v zakonu po navedbah komisije ne smejo biti zapisani zgolj na načelni ravni, ampak je potrebna njihova vsebinska in postopkovna konkretizacija, predvsem pa podkrepitev z učinkovitimi prekrškovnimi in delovnopravnimi sankcijami.

Komisija se sicer ne spušča v oceno primernosti predlaganega koncepta upravljanja državnega premoženja kot takega. Opozarja le na posamezne vidike zakona o državnem holdingu, ki po njenem vedenju v dosedanjih razpravah in predlogih bodisi niso bili ustrezno ovrednoteni in premišljeni, bodisi so bili zaradi intenzitete različnih političnih in strokovnih pogledov na koncepte upravljanja premoženja povsem spregledani.

Kot poudarjajo v komisiji, so trenutno prevladujoče politične in strokovne razprave in iskanja soglasja o konceptu upravljanja, statusni obliki holdinga in o (ne)izločitvi posameznih delov (Kad, Modra zavarovalnica, slabe bančne naložbe) nedvomno pomembne.

"Vendar je vsaj enako pomembno zagotoviti ustrezen institucionalni, normativni in nadzorstveni okvir, ki bi vsaj poskušal storiti korak naprej tudi pri omejevanju oz. obvladovanju tveganj, ki predstavljajo humus sistemske korupcije in so pomembno prispevala k nezavidljivi situaciji, v kateri je danes Slovenija," navaja komisija.

Pogačnik je sicer za STA danes pojasnil, da je del protikorupcijske klavzule že zdaj predviden v zakonu o Slovenskem državnem holdingu, protikorupcijska komisija pa opozarja, da bi jo bilo priporočeno še razširiti.