c S

ZPS: Le redki vzajemni skladi upravičijo pričakovanja

27.07.2011 12:57 Ljubljana, 27. julija (STA) - Potrošniki se pri odločanju o dolgoročni naložbi soočajo z nepregledno množico vzajemnih skladov, zato je Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) razvila spletni primerjalnik njihove uspešnosti. Primerjava je pokazala, da le redki vzajemni skladi realizirajo rast, ki je večja od rasti trga, na katerega vlagajo, so sporočili iz ZPS.

Potrošniki, ki želijo dolgoročno varčevati in so za uspeh svoje naložbe pripravljeni tudi tvegati, se pri izbiri primernega vzajemnega sklada srečujejo z vse bolj raznoliko ponudbo, vsak ponudnik pa hvali kvaliteto svojega upravljanja skladov. Primanjkuje pa nepristranskih informacij o tem, kakšen tip sklada vključiti v svojo naložbeno košarico in katerega ponudnika izbrati, opozarjajo v ZPS.

V sodelovanju z nemško potrošniško organizacijo Stiftung Warentest so zato izdelali primerjalnik, ki ocenjuje uspešnost skladov pri aktivnem upravljanju s pomočjo primerjave z gibanjem indeksov trgov, na katerih ti skladi investirajo. Tako lahko potrošnik preveri, kateri sklad se je v preteklih petih letih v svoji kategoriji najbolj izkazal. Spletni primerjalnik je objavljen na spletni strani www.zps.si.

Če je bila v času borznih vzponov in padcev naložbena strategija upravljavcev sklada uspešna, je zelo verjetno, da se bodo dobro izkazali tudi v prihodnosti. Dobra ocena sklada na podlagi preteklih donosov sicer ni zagotovilo, da bo sklad pozitivno rast beležil tudi v prihodnosti, poudarjajo v ZPS.

Primerjava vzajemnih skladov je pokazala, da potrošniki ponudnikom pogosto plačujejo drage provizije za sklade, ki so vse prej kot uspešni. Le redki skladi so se izkazali kot uspešnejši od trga, na katerega vlagajo. V ZPS so ugotovili tudi, da obstaja na trgu množica skladov, ki za povprečnega potrošnika, ki varčuje za starost, niso zelo primerni.

"Ponudniki vzajemne sklade tržijo kot potovanja v eksotične dežele, pri veliko skladih pa gre za trendovske produkte, ki so primerni kvečjemu za dobre poznavalce naložb. Ugotavljamo tudi, da obstaja veliko skladov s povsem nedorečeno naložbeno strategijo, s katerimi potrošnik dejansko kupuje 'mačka v žaklju'", opozarja finančni svetovalec v ZPS Boštjan Krisper.

V zvezi potrošnikov zato opozarjajo, da mora potrošnik pred odločitvijo o primernih skladih za naložbeno košarico najprej dobro razmisliti o svojih naložbenih ciljih in odnosu do tveganja ter tako določiti primerno strukturo svoje naložbene košarice.