c S

Evropski parlament potrdil nova pravila za avdiovizualne medije

02.10.2018 15:28 Strasbourg, 02. oktobra (STA) - Evropski poslanci so danes sprejeli nova pravila za avdiovizualne medije, ki bodo bolje zaščitila otroke in hkrati zaostrila pravila oglaševanja. Med drugim bodo morale imeti storitve, ki nudijo videe na zahtevo, po novem v svoji ponudbi najmanj 30 odstotkov vsebin evropske produkcije.

Spremenjena zakonodaja, ki jo more formalno sprejeti še Svet EU, bo veljala za radijske in televizijske postaje, spletne video platforme, kot so Netflix, YouTube ali Facebook, ter vse platforme, ki omogočajo video prenose v živo, so sporočili iz Strasbourga.

Posodobljena pravila bodo med drugim okrepila zaščito mladoletnikov, saj bodo morali ponudniki medijskih vsebin vzpostaviti mehanizme, ki bodo onemogočili vsebine, ki bi spodbujale nasilje, sovraštvo in terorizem. Prikazovanje pretirano nasilnih vsebin in pornografije pa bo podvrženo še strožjim pravilom.

Zakonodaja sicer ne vsebuje avtomatičnega filtriranja naloženih vsebin, ki bi omejevalo svobodo komuniciranja. A bodo morale platforme na prošnjo Evropskega parlamenta oblikovati pregledne, preproste in učinkovite mehanizme, ki bodo uporabnikom omogočali prijavo neprimernih vsebin.

Bolje bodo varovani tudi osebni podatki otrok, saj ponudniki medijskih vsebin pridobljenih podatkov ne bodo smeli obdelovati v komercialne namene.

Tudi sicer bo nova zakonodaja omejila oglaševanje. Skladno z novimi pravili bo med drugim lahko oglaševanje predstavljalo največ 20 odstotkov časa oddajanja med 6. in 18. uro, s tem da ima ponudnik storitev možnost ustrezno prilagoditi oglaševalski čas.

Novost bo tudi obvezna kvota 30 odstotkov evropskih vsebin na platformah, ki nudijo videe na zahtevo. S tem želijo evropski poslanci podpreti kulturno raznolikost evropskega avdiovizualnega sektorja.

Platforme bodo prav tako morale prispevati k razvoju evropskih produkcij, bodisi preko neposrednega financiranja vsebin bodisi s prispevki k nacionalnim sredstvom. Višina prispevka v vsaki državi mora biti proporcionalna glede na prihodke platforme v zadevni državi.