c S

Zavarovalnice pripravljene na večjo zaščito potrošnikov

26.09.2018 13:32 Ljubljana, 26. septembra (STA) - Zavarovalnice so na evropsko direktivo o distribuciji zavarovalnih produktov, ki se bo začela uporabljati z oktobrom, pripravljene. Direktiva prinaša večjo zaščito potrošnikov, njen namen pa je tudi povečanje zaupanja v zavarovalni sektor.

Tako sta na današnji novinarski konferenci poudarila direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja Maja Krumberger in v. d. direktorja Agencije za zavarovalni nadzor Gorazd Čibej. Povedala sta, da je predlog novele zakona o zavarovalništvu, ki povzema direktivo, že bil v DZ v prejšnjem sklicu. Oba upata, da bo sedaj glede na to, da je bil usklajen praktično z vsemi deležniki, sprejet čim prej.

K spremembam in večji regulaciji na področju zaščite potrošnikov na evropski ravni je vodila izguba zaupanja potrošnikov. "Ne vidimo prednosti samo za potrošnika, temveč tudi za zavarovalnice," je dejala Krumbergerjeva.

Novost je sprejem politike upravljanja in nadzora nad produkti, ki jih morajo oblikovati zavarovalnice. Opredeliti morajo ciljno skupino, komu je produkt namenjen, čemu je namenjen in kakšna so tveganja, pa tudi, komu produkt ni namenjen. Zavarovalnice morajo tudi preverjati, ali so se razmere na trgu spremenile, in produkte ustrezno popraviti, kar lahko pomeni tudi umik kakšnega s trga.

Novost je tudi to, da mora zavarovalnica pripraviti dokument z informacijo o produktu. Doslej so bile te navedene v zavarovalnih pogojih z drobnim tiskom, sedaj pa bo dokument standardiziran po obliki in strukturi in omejen na dve strani. Le za kompleksnejše produkte bodo lahko informacije navedene na treh straneh. S tem bodo produkti primerljivi tudi med državami EU.

Ključna sprememba pa je ta, da bo morala zavarovalnica ali njen zastopnik pred sklenitvijo zavarovanja opraviti test potreb in zahtev. "Tisti, ki prodaja zavarovanje, mora od stranke pridobiti določen nabor informacij, ki mu bodo omogočile opredeliti in dokumentirati potrebe in zahteve posameznika," je pojasnila Krumbergerjeva in dodala, da bo morala polica rezultatu tega testa ustrezati.

Navedbo informacij, ki jih zavarovalnica za to potrebuje, lahko stranka zavrne, a pisno. Zavarovalnice so testno obdobje te novosti začele že lani in po informacijah Krumbergerjeve so odzivi strank pozitivni oz. so stranke z rezultatom bolj zadovoljne.

Po novem se bo omejilo spodbujanje prodaje na podlagi izključno provizije. Zavarovalnica bo morala kaznovati zastopnika, ki bo stranki prodal produkt, ki ga ne potrebuje. "Ena od zavarovalnic to na določenih enostavnih produktih že izvaja in zastopniku, ki že danes ne izvede testa potreb in zahtev, ne izplača celotne provizije," je navedla.

Zelo pomembna novost, ki jo prinaša evropska direktiva, je tudi izobraževanje zavarovalnih zastopnikov. Direktiva zahteva dodatno redno 15-urno letno izobraževanje. Na kakšen način bo to v Sloveniji potekalo, bo uredila agencija v podzakonskem aktu, ki se po besedah Čibeja že pripravlja, a morajo počakati na sprejem novele zakona.

Direktiva zavarovalnicam kot možnost dodaja še, da lahko poleg prodaje strankam tudi svetujejo. "Ocenjujem, da bodo k temu zavarovalnice pristopile previdno," je dejala Krumbergerjeva.

Za osveščanje potrošnikov bo združenje pripravilo odgovore na najbolj pogosta vprašanja in vzorec, kako bodo dokumenti videti. Agencija pa sredi oktobra načrtuje izid brošure z vsemi informacijami, ki jih prinaša direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov, sta povedala sogovornika.