"Komisija preiskuje, ali so se BMW, Daimler in Volkswagen odločili, da ne bodo tekmovali en proti drugemu pri razvoju pomembnih sistemov za zmanjševanje škodljivih izpustov bencinskih in dizelskih osebnih avtomobilov in pri njihovem uvajanju na trg. Če bo dokazano, bi to sodelovanje lahko potrošnikom onemogočalo nakup manj okolju škodljivih avtomobilov, čeprav je bila proizvajalcem tehnologija dostopna," je v sporočilu za javnost poudarila evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager.
Oktobra lani je komisija izvedla preiskavo v prostorih BMW, Daimlerja, Volkswagna in njegove podružnice Audi v Nemčiji v okviru predhodne preiskave o morebitnem dogovarjanju med proizvajalci. Prvi sumi so se očitno izkazali za utemeljene, saj se preiskava sedaj nadaljuje z naslednjo, poglobljeno fazo.
V dogajanje naj bi bil vpleten "krog petih", v katerega ob zgoraj omenjenih štirih proizvajalcih sodi še Porsche, prav tako izpod okrilja koncerna Volkswagen. Predstavniki podjetij naj bi se sestajali na srečanjih, kjer so med drugim razpravljali tudi o razvoju in uvajanju tehnologij za zmanjševanje škodljivih izpustov.
Komisija je sicer ugotovila, da se je peterica proizvajalcev dogovarjala tudi o nekaterih drugih zadevah, na primer zahtevah na področju kakovosti za avtomobilske dele, hitrosti odpiranja in zapiranja strehe pri kabrioletih in delovanju tempomatov. A pri teh drugih vprašanjih komisija ni zaznala kršenja pravil konkurence, saj je tehnično sodelovanje z namenom izboljšanja kakovosti produkta dovoljeno.
Kako dolgo bo preiskava trajala, komisija ne želi napovedovati. Je pa poudarila, da sam obstoj preiskave še ne pomeni, da so avtomobilski proizvajalci res kršili zakonodajo.
Do nove preiskave prihaja tri leta zatem, ko je Volkswagen priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. Tokrat sicer ne gre za goljufivo opremo, ampak za nadzorne sisteme, ki zmanjšujejo onesnaževanje, na primer izpuste dušikovih oksidov in prašnih delcev.
Po navedbah francoske tiskovne agencije AFP naj bi v tem primeru Daimler in Volkswagen delovala kot žvižgača, da bi si zagotovila milejše kazni.