c S

Raziskava nakazuje naraščanje zadovoljstva javnosti z delovanjem slovenskih sodišč

26.07.2018 17:58 Ljubljana, 26. julija (STA) - V splošni javnosti zadnja leta ves čas narašča delež tistih, ki zaupajo sodiščem, kaže anketa, ki jo je za vrhovno sodišče opravilo Znanstveno-raziskovalno središče v Kopru. Izredno je narasel delež tistih, ki menijo, da so postopki na sodiščih popolnoma pravični, so izpostavili na sodišču, a poudarili, da je še prostor za izboljšave.

Rezultati tokratne raziskave so po oceni vrhovnega sodišča v določenih pogledih za sodstvo spodbudni, saj kažejo, da zadnja leta v splošni javnosti ves čas narašča delež tistih, ki sodiščem zaupajo. A ob tem priznavajo, da je zaupanje javnosti v sodstvo še vedno prenizko.

Kot pozitivno so ocenili tudi to, da je izredno narasel delež tistih, ki menijo, da so postopki na sodiščih popolnoma pravični. Če je namreč leta 2013 tako ocenilo 44 odstotkov vprašanih, je lani tako menilo že 59 odstotkov vprašanih. Skupno pa postopke kot pravične ocenjuje celo več kot 70 odstotkov splošne javnosti. Več kot tri četrtine predstavnikov splošne javnosti tudi meni, da je odnos sodnikov do strank v postopkih spoštljiv, so rezultate raziskave navedli na vrhovnem sodišču.

Prav tako so se zadnja štiri leta izboljšale ocene zadovoljstva uporabnikov z delovanjem sodišč. Izboljšuje se zadovoljstvo s časovnimi vidiki reševanja zadev, s sodnim osebjem in jasnostjo pisanj sodišč. A uporabniki so vedno bolj kritični do prostorskih pogojev in opremljenosti sodišč. Nekaj bolj kritični kot pretekla leta so glede določenih vidikov delovanja sodišč predvsem predstavniki strokovne javnosti, vseeno pa 49,3 odstotka sodelujočih v raziskavi meni, da se je delovanje sodišč v zadnjih petih letih izboljšalo.

Na vrhovnem sodišču ob rezultatih tokratne raziskave ugotavljajo, da kljub pomembnim premikom na bolje še vedno ostaja precej prostora za izboljšave pri poteku postopkov, predvsem z vidika kakovosti ter sojenja v optimalnem in predvidljivem času. Kot so pojasnili na vrhovnem sodišču, so jim tudi rezultati raziskav v pomoč pri pripravi vsakoletnih prioritetnih področij sodstva in pri vrsti aktivnosti, usmerjenih v izobraževanje in usposabljanje sodnikov in osebja ter v še boljšo informacijsko podporo delovnim procesom na sodiščih. Tem ciljem se skušajo približati tudi z ustreznim vključevanjem v zakonodajne postopke in konstantnim dajanjem pobud za zakonske spremembe, ki bi sodstvu v prihodnje omogočile še uspešnejše delo, so pojasnili v sporočilu za javnost.

Zaupanje javnosti v delovanje sodišč je lahko usmeritev za njegovo izboljšanje, za posvečanje posebne pozornosti nekaterim segmentom delovanja sodstva ali za boljše informiranje javnosti, tudi s pomočjo večje transparentnosti njegovega delovanja, kar lahko vpliva na spremembo morebiti napačne predstave o delu sodstva, je v pisni izjavi za javnost poudaril predsednik vrhovnega sodišča Damijan Florjančič.

Državljanom, vodstvom sodišč in ostalim pristojnim institucijam je treba po njegovem mnenju nuditi natančne in jasne informacije o delovanju sodišč. Sodstvo je namreč odločeno krepiti odnose s splošno in strokovno javnostjo, zaposlene pa vzpodbujati v njihovem strokovnem in poklicnem razvoju, jim nuditi najboljše možne pogoje za delo ter krepiti občutek skupne pripadnosti in ponosa na delo v sodstvu.

Telefonsko raziskavo je novembra 2017 za vrhovno sodišče opravilo Znanstveno-raziskovalno središče v Kopru, in sicer na vzorcu 746 posameznikov iz celotne Slovenije.