c S

Družbena omrežja se vse bolj odzivajo na prijave sovražnega govora

16.02.2018 07:55 Ljubljana, 15. februarja (STA) - Pri Spletnem očesu, kjer so znova preverjali odzivnost družbenih omrežij na prijave slovenskih primerov sovražnega govora, ugotavljajo, da so družbena omrežja skupaj v povprečju odstranila 78,3 odstotka prijavljenih spornih vsebin. Pri prejšnjem preverjanju jih je bilo v povprečju odstranjenih 57 odstotkov.

Odzivnost družbenih omrežij na prijave so preverjali v okviru tretjega spremljanja, kako se izvaja kodeks ravnanja za preprečevanje nezakonitega sovražnega govora na internetu. Kodeks, ki predstavlja enega od osrednjih ukrepov, s katerim se Evropska komisija sooča s perečo problematiko internetnega sovražnega govora, so maja 2016 podpisala IT podjetja Facebook, Twitter, YouTube in Microsoft, so sporočili iz projekta Spletno oko.

Družbena omrežja so v povprečju odstranila 70 odstotkov prijavljenih primerov sovražnega govora, ki so jih prijavile organizacije iz 27 držav članic EU. V prvem monitoringu leta 2016 je ta delež znašal zgolj 28 odstotkov, v drugem maja 2017 pa 59 odstotkov. Facebook je odstranil 79,8 odstotka prijavljenih spornih vsebin, Youtube 75 odstotkov, Twitter pa 45,7 odstotka.

Organizacije s tega področja so od skoraj 3000 prijav 60 odstotkov prijav oddale anonimno kot običajni uporabniki, 40 odstotkov pa kot t. i. verodostojni prijavitelji. Ta možnost je alternativna oblika prijave, ki jo družbena omrežja omogočajo nekaterim organizacijam.

Odzivnost IT podjetij se tudi za prijave iz Slovenije izboljšuje, saj so v povprečju odstranila 78,3 odstotka vseh prijavljenih primerov sovražnega govora. V drugem monitoringu je ta delež znašal 57 odstotkov, v prvem pa ni bil odstranjen niti en primer. Vse primere so najprej prijavili kot običajni uporabniki, nato pa v primeru neodstranitve tretjino še kot t. i. verodostojni prijavitelji.

Facebook se je z odstranitvijo ali s pojasnilom o neodstranitvi v 24 urah odzval na vse posredovane prijave. Tako je odstranil tudi 69 odstotkov primerov na podlagi običajnih prijav. Twitter po drugi strani po običajnem načinu prijave ni odstranil niti enega primera, po prijavi prek kanala verodostojnih prijaviteljev pa 25 odstotkov. Youtube je odstranil 29 odstotkov primerov, ki so bili prijavljeni na običajen način.

Spletno oko v primerjavi z drugim monitoringom opaža nadaljnji napredek IT podjetij, tudi Twitterja in Youtuba, ki sta bila še v prejšnjem spremljanju kodeksa "popolnoma neodzivna", so zapisali. Pozdravlja tudi, da sta se kodeksu januarja priključila Instagram in Google+.

Prijavitelje sovražnega govora pozivajo, da primere prijav, na katere niso prejeli odgovora ali bi bili morda lahko neupravičeno zavrnjeni, posredujejo na prijavno točko Spletno oko na elektronski naslov info@spletno-oko.si.

Projekt Spletno oko in krovni projekt Center za varnejši internet izvajajo ljubljanska fakulteta za družbene vede, Zavod Arnes, Zveza prijateljev mladine Slovenije in Zavod MISSS, financirata pa ga Evropska komisija in ministrstvo za javno upravo.