c S

Predlogoma zakonodajnih sprememb glede mopedov tudi podpora odbora DZ

07.09.2016 16:45 Ljubljana, 07. septembra (STA) - Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor se je še drugič lotil obravnave predloga novele zakonov o motornih vozilih in predloga novele o pravilih cestnega prometa. Največ nesoglasij je bilo ponovno okoli definicije in identifikacije koles z motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. Nekatere je razburila obvezna uporaba čelade na kolesu do 18. leta.

Novelo zakona o pravilih cestnega prometa so sicer prvi predlagali v NSi, ker pa se tudi po mnenju zakonodajno-pravne službe vse materije ne da urediti v enem zakonu, so svoji noveli predlagali v SMC.

Kot je uvodoma pojasnil prvopodpisani pod predloga novel zakonov Igor Zorčič (SMC), sta noveli namenjeni predvsem povečanju varnosti v cestnem prometu pa tudi večji sledljivosti voznikov koles s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro.

Predlog SMC o motornih vozilih sicer razdeli kolesa s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, na kolesa in mopede. Kolesa s pedali se bodo še vedno lahko vozila na kolesarski stezi, tista brez pedal pa ne.

Za oboje bo sicer po predlogu SMC obvezno zavarovanje. Do predlogov je bil kritičen Matej Tonin (NSi), ki je izpostavil, da bo predlog ljudem samo zagrenil življenje. Kot je poudaril, v NSi tudi ne podpirajo registracije tovrstnih vozil, se pa zavzemajo za uvedbo identifikacije vozil.

Zorčič je pojasnil, da bi bila na podlagi registracije vozila lažje sledljiva, saj je od organov pregona večkrat slišati, da je takšna motorna kolesa v primeru nesreč težko najti.

Tudi Ljubo Žnidar (SDS) se ni strinjal z registracijo vozil, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, in tem, da bi morala vozila posledično skozi tehnične preglede. Obenem meni, da so predlagatelji z novo definicijo koles s pomožnim motorjem stvari zakomplicirali do skrajnosti.

V noveli zakona o pravilih v cestnem prometu pa je med drugim predlagana obvezna uporaba čelade za kolesarje do 18. leta starosti, kjer je bilo prav tako slišati nekaj pripomb. Seje odbora se je udeležil Bojan Žižek iz Slovenske kolesarske mreže, ki meni, da je uporaba čelade smiselna v primerih rekreativnega ali športnega kolesarjenja.

Prav tako v kolesarski mreži podpirajo uporabo čelade pri ranljivejših skupin, nasprotujejo pa tistim, ki trdijo, da čelada nudi večjo zaščito, kot jo v resnici lahko. Dejal je, da nekateri kolesarji ob uporabi čelade dobijo večji občutek varnosti in posledično vozijo bolj brezbrižno.

Temu je ostro nasprotoval direktor agencije za varnost prometa Igor Velov, ki je poudaril, da je uporaba čelade koristna, ob morebitni nesreči pa so tudi posledice manj hude. Kot je dodal, na pomen čelade iz prve roke opozarjajo tudi tisti, ki na terenu rešujejo življenja.

Ob sprejetju nekaj koalicijskih dopolnil se je tako danes zaključila še druga obravnava novel zakonov na matičnem delovnem telesu.