c S

Radenska - izpod okrilja Laškega v češke roke

19.12.2014 13:46 Ljubljana, 19. decembra (STA) - Radenska je eden najbolj prepoznavnih slovenskih proizvajalcev mineralnih vod in brezalkoholnih pijač. Od leta 2000 je bila v večinski lasti Pivovarne Laško in bila z uspešnim poslovanje eden pomembnih delov skupine Laško, ki zaradi prezadolženosti razpada.

Mineralna voda Radenska je ena najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk. Njena zgodovina sega v 19. stoletje, ko je dr. Karl Henn v Radencih odkril vrelce mineralne vode. Vodo so začeli polniti leta 1869, dobrih 10 let kasneje se je na osnovi radenske slatine začel razvijati tudi zdraviliški turizem. Radenska je v 145 letih delovanja prerasla iz lokalne polnilnice mineralne vode v vodilno proizvajalko mineralnih in naravnih vod ter brezalkoholnih pijač v Sloveniji.

Družba Radenska zaposluje okoli 200 ljudi in letno ustvari okoli 30 milijonov evrov prihodka od prodaje. V letu 2013 je proizvedla nekaj več kot 986.000 hektolitrov pijač, od tega skoraj 700.000 mineralne vode, in beležila 3,7 milijona evrov izgube. Ta je bila po navedbah družbe predvsem posledica rezervacij in negativnega finančnega izida. Načrt za letos je 5,8 milijona evrov čistega dobička.

Radensko je leta 2000 kupila Pivovarna Laško, ki je pod vodstvom Toneta Turnška in kasneje Boška Šrota gradila pijačarski in medijski holding. V lasti je imela tudi Zdravilišče Radenci, ki ga je leta 2005 prodala Savi.

Radenska je bila skupaj s Fructalom, ki že ima nove lastnike, pomemben del skupine Laško in je poleg dividend matični družbi v času menedžerskega prevzemanja morala pomagati tudi s posojili. Rezultat Šrotovega neuspelega menedžerskega prevzema je med drugim bančno lastništvo pivovarne in visoka zadolženost, zaradi katere mora skupina prodajati naložbe, tudi sama Pivovarna Laško pa išče nove lastnike.