c S

Pregled pravnega dogajanja v EU - 18. december

18.12.2014 Podpredsednik Evropske komisije Jyrki Katainen, pristojen za delovna mesta, rast, naložbe in konkurenčnost, je začel s predstavitvijo naložbenega načrta EU po državah članicah, vrednega več kot 300 milijard evrov, ter predstavitvijo novih priložnosti za vlade, vlagatelje in podjetja ter regionalne organe, sindikate in skupnosti.

Naložbeni načrt je priložnost tako za javni kot zasebni sektor, predstavitev pa bo obsegala tri vidike načrta, in sicer mobilizacijo finančnih sredstev za naložbe, nov nabor projektov v pripravi in regulativne reforme. V Slovenijo bo predvidoma prišel septembra 2015. VEČ

Evropska komisija je sprejela prvo odločbo o enakovrednosti z namenom ponderiranja kreditnega tveganja na podlagi uredbe o kapitalskih zahtevah. Odločba vzpostavlja seznam tretjih držav, katerih nadzorne in regulatorne dogovore EU smatra kot enakovredne. Z odločbo se določa, da države s seznama uporabljajo enake regulatorne in nadzorstvene dogovore, kot se uporabljajo v EU. Odločba bo začela veljati 1. januarja 2015. Komisija je objavila tudi vprašanja in odgovore glede odločbe. VEČ

Evropska komisija je razširila poizvedovanja glede davčnih praks po pravilih o državni pomoči, tako da sedaj obsega vse države članice. Države članice bodo morale zagotoviti informacije glede davčnih praks, zlasti če izdajajo davčne odločbe in seznam podjetij, ki so prejela davčne odločbe od 2010 do 2013. Junija 2013 je komisija že opravila podobna poizvedovanja v več državah članicah. VEČ

Evropska komisija je objavila vprašanja in odgovore o svojem delovnem programu za leto 2015. Komisija tako pojasni, kaj je sploh delovni program, katere so prednostne naloge, itd. VEČ

Evropska komisija je sprejela tudi delovni program za leto 2015, v katerem so navedeni predvideni ukrepi za naslednje leto, njihov glavni namen pa je spodbujanje novih delovnih mest, rasti in naložb. Delovni program naj bi bil bolj po meri državljanov, saj se manj dotika konkretnih posredovanj v življenja ljudi in bolj sooča z velikimi gospodarskimi in socialnimi izzivi, kot sta boj proti brezposelnosti in povečanje konkurenčnosti. VEČ

Parlament in Svet EU sta se v sklopu ukrepov za boj proti pranju denarja dogovorila, da bodo morali biti dejanski lastniki podjetij vpisani v osrednje registre, v katere bodo imele vpogled tudi osebe z "legitimnim interesom", kot so preiskovalni novinarji in drugi zainteresirani državljani. Institucije, kot so banke, revizorji, odvetniki, nepremičninske agencije, igralnice in drugi, bodo morale biti bolj pozorne na morebitne sumljive transakcije svojih strank. VEČ

Evropski parlament je sprejel resolucijo, s katero načeloma podpira priznanje države Palestine in rešitev v smislu dveh držav, vse skupaj pa naj bo podprto z mirovnimi pogajanji. VEČ

V parlamentu EU je potekal razgovor glede pregleda zakonodaje strukture evropskega ekonomskega upravljanja, ki ga popularno poznamo pod imenom six-pack (pakt za stabilnost in rast ter makroekonomski nadzor) in two-pack (prekomerni dolg in finančna stabilnost). Podpredsednik Evropske komisije Valdis Dombrovskis je dejal, da je postopek še daleč od zaključka. VEČ

Iz sodne prakse Sodišča EU:

Na sodišču EU so v zadevi C-212/13 presojali o posnetkih nadzornih kamer v luči direktive o varstvu osebnih podatkov. Sodniki so presodili, da direktiva velja za slikovno snemanje z nadzorno kamero, ki jo je oseba namestila na družinsko hišo in je usmerjena na javno pot. Po direktivi je vendarle mogoče, da se presoja zakoniti interes te osebe, da varuje premoženje, zdravje in življenje sebe in svoje družine. VEČ

Splošno sodišče EU je v zadevi T-400/10 iz proceduralnih razlogov razveljavilo ukrepe Sveta EU, ki palestinsko organizacijo Hamas uvršča na evropski seznam terorističnih organizacij. Sodišče je pojasnilo, da ukrepi Sveta ne temeljijo na dejanjih, ki so jih preiskali in potrdili pristojni organi, temveč  na ugotovitvah, ki so jih izpeljali iz tiska in spleta. VEČ

Splošno sodišče je v zadevi T-201/11 prvič odločalo o zavrženju in zavrnitvi pritožbe s strani Komisije, ker je organ države članice, pristojen za konkurenco, že obravnaval zadevo. Sodniki so tako presodili, da je Komisija utemeljeno zavrgla in zavrnila pritožbo družbe Si.mobil, v kateri trdijo, da naj bi družba Mobitel izrivala konkurenco na slovenskem trgu mobilne telefonije. Sodišče je pri obravnavi primera prvič podalo razlago določbe uredbe 1/2003, ki zagotavlja optimalno obravnavo zadev pri najustreznejših organih znotraj Evropske mreže za konkurenco. VEČ

Pripravil: Miha Jesenko


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.