c S

Podporniki referenduma vztrajajo pri "hitrejši in cenejši" različici drugega tira

18.05.2017 Ljubljana, 17. maja (STA) - Podporniki referenduma o zakonu o drugem tiru menijo, da se da projekt zastaviti drugače. Prepričani so, da bi lahko dvotirno progo zgradili ceneje in hitreje od predvidenega vladnega projekta, s čimer bi tudi nadoknadili čas, ki bi ga morali po njihovi oceni zdaj nameniti dodatnemu premisleku.

Vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je na današnji novinarski konferenci izpostavil, da je zakon o drugem tiru slab, saj med drugim ne definirana končne vrednosti investicije za dvotirno progo. Kot je izpostavil, vlada govori le o enotirni povezavi.

Prav tako je dejal, da ni izdelana projektna dokumentacija za drugi tir, ministrstvo za infrastrukturo pa državljane zavaja, da je. "Obstoječa enotirna vladna trasa potrebe prebivalstva povsem ignorira," je prepričan Kovačič in dodaja, da bomo z dolgotrajnim projektom "zanesljivo zamudili prepotrebno povečanje kapacitet pretovora Luke Koper".

Dejal je, da vlada podpornikom referenduma o zakonu očita blokado projekta, "v resnici pa jo izvajajo sami". Vladni projekt bo namreč po Kovačičevih besedah povzročil osemletno blokado Luke Koper, s čimer bo ta postala nekonkurenčna".

V civilnih iniciativah si prizadevajo za drugačno verzijo gradnje drugega tira, ki bi omogočila hitrejšo izgradnjo proge, s čimer bi nadoknadili tudi čas, ki bi ga morali po njihovem mnenju zdaj nameniti dodatnemu premisleku. Eno takšnih je pripravil profesor na ljubljanski fakulteti za strojništvo Jože Duhovnik.

Slednji je na današnji skupni novinarski konferenci uvodoma izpostavil, "da ni človeka, ki bil tako nor, da bi na 20 let starih projektih gradil nove," je poudaril. "Mi nimamo denarja kot davkoplačevalci, da bi se z 20 let starimi študijami učili, kako se delajo železnice," je dejal.

Izpostavil je tudi, da v vladnem projektu ni nobenega nominiranega projektanta. "Kadarkoli se v Sloveniji dela projekt, je najprej odgovorno projektantsko podjetje in nato projektant, ki ima pooblastilo. In na tem projektu ga ni," je pojasnil in dodal, da državni sekretar Jure Leben, "ki se izdaja za vodjo projekta", ni vpisan v pooblaščeno knjigo inženirjev v Sloveniji.

Po besedah Duhovnika si v delu iniciativ prizadevajo, da bi imeli v državnem svetu predstavitev vseh različic projekta, nihče pa ne najde vodje vladnega projekta.

Dejal je tudi, da je vlada pridobila gradbeno dovoljenje za projekt še preden je bil narejen investicijski elaborat. Junija lani je bil po besedah Duhovnika investicijski elaborat še v pripravi, gradbeno dovoljenje pa je bilo izdano marca. "Uradniki, ki so izdali gradbeno dovoljenje, so dolžni pojasniti, zakaj so bili dolžni to podpisati," je poudaril in izpostavil, da se moramo začeti pogovarjati o odgovornosti.

Tudi Miha Jazbinšek, ki se ukvarja s skladnostjo prostorskega planiranja in izvajanja projektov z zakonodajo, Miha Jazbinšek, je naštel slabosti vladnega zakona o drugem tiru, ki po njegovih besedah onemogoča vsakršno možnost po njegovi oceni nujnih sprememb gradbenega dovoljenja.

Kot je dejal, vlada z zakonom blokira tudi vsakršno inženirsko pobudo za racionalnejše strokovne rešitve, tudi če gre le za "optimizacijo in racionalizacijo" uradne trase drugega tira.

Kovačič, ki je v ponedeljek v DZ vložil podpise za začetek zbiranja podpisov za referendum za zakon o drugem tiru, je na današnji novinarski konferenci napovedal tudi, da bo rok za zbiranje določen v četrtek.


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.