c S

Pri zakonu o cestninjenju opozorila predvsem glede višine glob

25.03.2015 Ljubljana, 25. marca (STA) - DZ je opravil drugo obravnavo predloga zakona o cestninjenju, ki na enem mestu ureja tako cestninjenje osebnih kot tovornih vozil. Predlagani zakon deli poslance zlasti v delu, ki določa globe za prekrške pravnih oseb. V SDS in tudi v NSi bi jih namreč znižali.

Po predlogu zakona, ki bo nadomestil zakona o javnih cestah in o cestnini za tovornjake, je cestninjenje osebnih vozil v pretežni meri urejeno tako kot doslej, cestninjenje tovornih vozil pa se usklajuje z evropsko zakonodajo.

Zakonski predlog ureja tri načine cestninjenja, in sicer cestninjenje z ustavljanjem na cestninskih postajah, elektronsko cestninjenje in evropsko elektronsko cestninjenje. Ohranjena je možnost cestninjenja tovornih vozil z ustavljanjem na cestninskih postajah v prehodnem obdobju do uvedbe elektronskega sistema cestninjenja.

K prvotnemu predlogu zakona o cestninjenju je številne pomisleke izrazila že parlamentarna zakonodajno-pravna služba, zato je že odbor za infrastrukturo na predlog poslanske skupine SMC sprejel vrsto dopolnil. Toda nekateri pomisleki so ostali.

Tako so danes v poslanski skupine SDS vnovič opozorili na pomanjkljivost ureditve, po kateri se bo cestninjenje tovornih vozil po novem enkrat letno usklajevalo z rastjo cen življenjskih potrebščin, višino cestnine na prevoženo razdaljo pa bo na predlog upravljavca cestninskih cest, ki bo moral zagotoviti podatke in potrebne izračune, določila vlada.

Ljubo Žnidar (SDS) je tako znova vprašal, kako bi se usklajevala cestnina v primeru, ko bi Slovenija na letni ravni beležila deflacijo. A je koalicija glede na podobno razpravo na odboru že pripravila dopolnilo, po katerem se bodo cestnine za tovornjake usklajevale s cenami zgolj v primeru, da bo šlo za letno rast cen.

V SDS in NSi so kritični tudi do višine predvidenih glob za prekrške pravnih oseb. V SDS so želeli globe znižati že na odboru, a niso bili uspešni, zato so za sejo DZ pripravili novo dopolnilo za 20-odstotno znižanje kazni. Po Žnidarjevih besedah so namreč predvidene kazni previsoke in višje od tistih v drugih državah, 20-odstotno znižanje pa da je razumno.

Žnidar je sicer v razpravi spomnil tudi na pomanjkljivost določila glede izvajanja cestninskega nadzora, ki jo je na seji odbora izpostavil predsednik uprave Darsa Matjaž Knez. Dars ima namreč z izvajanjem cestninskega nadzora določene stroške, globe pa se v celoti stekajo v državni proračun. S strani finančnega ministrstva bi bilo zato po Žnidarjevem prepričanju korektno, da Darsu ti stroški povrnejo.

DZ bo o dopolnilih k zakonskemu predlogu glasoval danes v okviru glasovanj. Medtem ko poslanci SDS podporo celotnemu zakonu napovedujejo ob podpori njihovih dopolnil, pa s strani drugih poslanskih skupin - z izjemo ZL, ki po besedah Franca Trčka zakona ne bo podprla, ne bo pa mu tudi nasprotovala - kljub nekaterim pomislekom nasprotovanj ni pričakovati.


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala IUS-INFO.