V njem je izrecno omenil tudi, da morajo biti med upravičenci do statusa študenta s posebnimi potrebami tudi študenti z motnjami avtističnega spektra, so za STA pojasnili pri Zagovorniku.
Zveza nevladnih organizacij za avtizem Slovenije je pred kratkim opozorila, da osnutek zakona o visokem šolstvu med študente s posebnimi potrebami ne uvršča študentov z avtizmom. Natančnost definicije je po mnenju zveze pomembna za večjo inkluzijo in enake možnosti za vse študente, ne glede na njihove izzive.
Kot so zapisali pri Zagovorniku, je ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije v 114. členu osnutka zakona o visokem šolstvu, ki je v medresorskem usklajevanju, upoštevalo priporočilo Zagovornika iz novembra 2024 glede ubeseditve člena, ki ureja pogoje za pridobitev statusa študenta s posebnimi potrebami.
V njem je zapisano, da so študenti s posebnimi potrebami študenti z dolgotrajnimi telesnimi, duševnimi, intelektualnimi ali senzoričnimi okvarami (na primer študenti z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni študenti, študenti z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani študenti) ter študenti s psihosocialnimi težavami.
"Zagovornik je priporočilo za spremembo definicije člena, ki ureja pridobitev statusa študenta s posebnimi potrebami, dal zato, da bi bila rešitev v novem zakonu skladna z drugo zakonodajo in mednarodnimi predpisi, kot sta zakon o izenačevanju možnosti invalidov in mednarodna konvencija o pravicah invalidov," so navedli.