Ministrstvo za podnebje, okolje in energijo je pred današnjo sejo vlade novinarjem predstavilo vsebino podnebnega zakona. Urad vlade za komuniciranje je namreč v sredo končno napovedal obravnavo zakona na vladi, saj se njegova obravnava zamika že več kot dve leti.
Sprejetje podnebnega zakona je med ključnimi cilji koalicijske pogodbe. Predlog, kakršen bi moral biti danes na mizi pa ni več tako ambiciozen, kot njegova prva različica, temveč je rezultat kompromisov med različnimi ministrstvi. Tako je iz zakona na primer izpadla ukinitev subvencij za fosilna goriva, ki omogoča vračanje trošarin avtoprevoznikom in kmetom. "Zakon ni več tako ambiciozen, a vsaj ne bomo več brez zakona," je tik pred sejo vlade dejal minister Bojan Kumer. Nato pa je kmalu po začetku seje, ko smo novinarji na ministrstvu še postavljali vpašanja o vsebini zakona, prišlo sporočilo, da ga na vladi ne bodo obravnavali. Po naših neuradnih informacijah naj bi predlogu zakona nasprotoval minister za gospodarstvo Matjaž Han ter tudi nekateri koalicijski poslanci, čeprav naj bi si jih večina želela sprejetja zakona.
Razlog za nasprotovanje naj bi se skrival v prenosu evropske direktive, ki določa nove emisijske dajatve za stavbe in cestni promet. Gre za neke vrste prenos sistema emisijskih kuponov, ki so doslej veljali za industrijo, energetiko, pomorstvo in letalstvo, na stavbni sektor, cestni promet in na uporabnike manjših naprav za proizvodnjo električne energije. Cilj novega sistema ETS BRT oziorma ETS 2 je doseči zmanjšanje emisij toplogrednih plinov na nacionalni, evropski in svetovni ravni. Direktivo, ki uvaja nov sistem trgovanja z emisijskimi kuponi, bo morala Slovenija v vsakem primeru v svojo zakonodajo prenesti do leta 2027, opozarjajo na ministrstvu.
>> Več: Vlada umaknila podnebni zakon. Kaj bo s 350 milijoni za preprečevanje energetske revščine?