Zvezni sodišči sta doslej razsodili, da ima Google monopol na trgu spletnega iskanja in v trgovini z aplikacijami. Tri odločitve skupaj poudarjajo obseg težav, s katerimi se spopada. Kazni bi lahko spremenile več vidikov njegovega poslovanja, čeprav bo verjetno trajalo več let, da se bodo končale vse pritožbe.
Današnja odločitev sodnice Leonie Brinkema se nanaša na 31 milijard dolarjev vreden del Googlovega oglaševalskega poslovanja, ki povezuje založnike spletnih strani z oglaševalci. Ta sveženj tehnologij določa, kateri oglasi se bodo prikazovali na spletnih straneh.
Brinkema je pritrdila argumentom pravosodnega ministrstva, da je Google s povezovanjem svojega oglaševalskega strežnika in založniške izmenjave oglasov lahko vzpostavil in zaščitil svojo monopolno moč na teh dveh trgih. Odločitev bi lahko Googla prisilila v prodajo dela njegovega spletnega oglaševalskega poslovanja.
Google je trdil, da je argumentacija pravosodnega ministrstva napačna in bo upočasnila inovacije, zvišala pristojbine za oglaševanje in otežila rast tisočih malih podjetij in založnikov.
>> Več: Sodišče odločilo, da je Google kriv kršenja protimonopolne zakonodaje