Gradnja bo predvidoma stekla leta 2026, ocenjena vrednost vzporednega tira pa je nekaj manj kot 400 milijonov evrov.
Državni prostorski načrt za vzporedni levi tir, kar sicer ni del zakona, naj bi bil po besedah infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek sprejet v kratkem. Narejena je bila tudi čezmejna presoja vplivov na okolje. Italijani po njenih besedah umeščanju vzporednega tira v prostor ne nasprotujejo, so se pa dogovorili, da bodo skupaj izvajali "nekaj več monitoringa", kar je po ministričinih besedah tudi sicer v interesu naše države.
Investitor vzporednega levega tira bo projektno podjetje 2TDK, ki bdi nad tirom, ki se že gradi.
Kot je na današnji seji odbora za infrastrukturo, okolje in prostor pojasnila Alenka Bratušek, je ocena stroškov gradnje dodatnega tira mnogo nižja kot gradnja prvega tira. "Govorimo o nekaj manj kot 400 milijonih evrov, o točni številki pa namenoma ne govorim, ker še nismo tako daleč s projektom," je dejala.
"Cena vzporednega tira bo jasna, ko bodo na mizo prišle ponudbe," je dodal generalni direktor 2TDK Matej Oset.
S koncem gradnje novega tira, ki se že gradi, bosta sicer po ministričinih pojasnilih zaključeni tudi dve tretjini projekta gradnje vzporednega tira, saj se je vlada za dvotirnost odločila že pred leti in temu prilagodila tudi gradnjo cevi.
>> Več: Odbor DZ podprl dvotirnost nove proge med Divačo in Koprom