c S

Odbor tudi v drugo naklonjen posebni davčni obravnavi za ladjarje

13.01.2021 16:42 Ljubljana, 13. januarja (STA) - Sodeč po podpori na današnji seji odbora DZ za finance se noveli zakona o davku na tonažo, na katero je državni svet konec decembra izglasoval odložilni veto, pri vnovičnem odločanju v državnem zboru obeta zadostna podpora. Da je zakon ustrezen za sprejem, je glasovalo deset poslancev, proti so bili trije.

DZ je novelo zakona o davku na tonažo, s katero se za novih 10 let podaljšuje posebna ureditev, po kateri za ladjarje velja alternativna davčna obravnava, sprejel 17. decembra lani. Teden dni pozneje so državni svetniki nanjo izglasovali odložilni veto, zato mora zdaj DZ glasovati še enkrat. Tokrat bodo za potrditev potrebni glasovi večine vseh poslancev, to je najmanj 46.

Na današnji seji odbora za finance so proti takšnemu sklepu glasovali dva poslanca Levice in en poslanec SNS. "Zaradi sheme davka na tonažo je Slovenija že v preteklem desetletnem obdobju 2008-2018 izgubila 24 milijonov evrov proračunskih prihodkov," je dejal Primož Siter (Levica).

Opozoril je, da bodo po novem državno pomoč prejemale tudi družbe, ki niso lastnice nobene ladje, poleg tega novela zakona omogoča davčnemu neplačniku prenos dejavnosti na nove družbe, ne da bi predhodno poravnal davčne obveznosti.

Enako je povedal državni svetnik Branko Tomažič. "Dva zavezanca, ki sta v preteklem desetletnem obdobju dobila 24 milijonov evrov državne pomoči, sta že več kot leto dni davčna dolžnika. Novela zakona zdaj tem istim osebam omogoča, da bodo prejele še 35 milijonov evrov državne pomoči," je dejal.

"Novela zakona ne naslavlja vsebine, ki bi dolgoročno zagotavljala obstoj slovenskega ladjarstva," je še opozoril Tomažič. Kot je pojasnil, se ladjarjem hkrati s ponujeno državno pomočjo odpravlja pogoj glede zaposlovanja pomorščakov pripravnikov, kar ni v skladu s pomorsko usmeritvijo naše države.

Ladjarji imajo možnost posebne davčne obravnave od leta 2007. Gre za obliko državne pomoči, ki jo morala Slovenija priglasiti Evropski komisiji, ta pa jo vsakokrat odobri za novih deset let. Nazadnje je to storila leta 2018 z veljavnostjo do konca leta 2028. Hkrati je komisija državi naložila uskladitev zakona z novimi smernicami EU o državnih pomočeh na tem področju, vse to pa je vsebina tokratne novele zakona.

Zakon s podobno vsebino je DZ sprejel že decembra 2019, a nato po vetu državnega sveta ni dobil več zadostne podpore. Na decembrski seji DZ je za danes obravnavano novelo zakona glasovalo 45 poslancev, 21 jih je bilo proti.

V enajstletnem obdobju med letoma 2008 in 2018 so bili zavezanci trije, danes sta le še dva - hčerinski družbi portoroške Splošne plovbe, ki je bila pred več kot desetimi leti prodana nemškemu ladjarju Petru Döhleju.