c S

Z novim letom nadgrajena priporočila glede korporativnega upravljanja v državnih podjetjih

06.12.2019 14:11 Ljubljana, 06. decembra (STA) - S 1. januarjem se bodo začela uporabljati nadgrajena priporočila družbam s kapitalsko naložbo države, ki jih je nadzorni svet Slovenskega državnega holdinga (SDH) potrdil minuli teden. Novosti so npr. na področju raznolikosti, politike nasledstva in urejanja nekaterih razmerij med delničarji oz. družbeniki.

Nadzorni svet SDH je tako minuli teden dal soglasje k spremembam in dopolnitvam kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države. Te po pojasnilih iz upravljalca državnega premoženja pomenijo nadgradnjo priporočil glede dobrih praks korporativnega upravljanja, ki jih SDH naslavlja na družbe s kapitalsko naložbo države.

Pri politiki raznolikosti nadgrajena priporočila iz kodeksa predvidevajo, da politiko raznolikosti oblikuje in sprejme nadzorni svet družbe (prej je veljalo, da je to naloga poslovodstva skupaj z nadzorniki). Pri tem je vselej obvezno vključiti raznolikost z vidika spola, nato pa še druga merila, ki pa jih družba določi sama, so pojasnili v SDH. Obenem se po novem priporoča, da se v izjavo o upravljanju vključi tudi poročilo o izvajanju in doseženih rezultatih izvajanja politike raznolikosti, opredelitev vidikov raznolikosti, cilje in način izvajanja.

Glede razmerja med delničarji oziroma družbeniki, SDH, državo in družbo z državnim lastništvom so se posamezna vodila spremenila predvsem redakcijsko. To poglavje kodeksa skuša sicer družbam omogočiti, da poiščejo pravo ravnotežje med načelom enakopravne obravnave delničarjev oziroma družbenikov in zaščito interesov družbe, kadar je to treba.

Se pa po novem javnim delniškim družbam priporoča sprejem posebnega akta, s katerim naj transparentno in celovito uredi način komuniciranja z delničarji. Večjo vlogo pri podajanju odgovorov na vprašanja delničarjev na sami skupščini se namenja tudi predsedniku nadzornega sveta.

Kodeks na novo ureja tudi politiko notranjega nasledstva, ki je proces prepoznave, priprave in izbora najprimernejših notranjih kandidatov družbe za poslovodne funkcije v družbi. Prva faza je prepoznava možnih notranjih kandidatov. Kodeks predvideva, da je treba izdelati primeren profil kandidata glede na strategijo razvoja družbe in glede na njene potrebe, upoštevajoč tudi kompatibilnost in raznolikost članov poslovodstva.

V drugi fazi je predvideno usposabljanje teh novih vodilnih kadrov. To je odgovornost nadzornega sveta, kadrovske službe in ustrezne komisije, da spremljajo napredek prepoznanih notranjih kandidatov in jih usmerjajo glede na pričakovan končni profil.

Ključna razloga za uvedbo politike nasledstva v določeni družbi sta po navedbah SDH dva. Primerna politika notranjega nasledstva družbi omogoča pripraviti in vzgojiti svoj notranji kader tako, kot to najbolj ustreza potrebam družbe. V primeru nepredvidenih dogodkov pa je družba bolje pripravljena na tranzicijo v poslovodstvu. Politika notranjega nasledstva družbi omogoča dolgoročno kadrovsko planiranje in prepoznavanje perspektivnih kadrov tudi za ostale funkcije, ki niso nujno poslovodne, so še pojasnili na holdingu.

Povsem na novo se priporoča tudi, da nadzorni svet in revizijska komisija sprejmeta na začetku leta letni načrt svojega dela za poslovno leto, ki vsebuje časovni razpored sej in predvideno vsebino sej. Letna načrta morata biti usklajena s ključnimi datumi v finančnem koledarju.

Dodano je tudi priporočilo o odgovornem poročanju in postopnem razvoju kakovosti zunanjega poročanja. Natančneje so opredeljena tudi načela kakovostnega poročanja. S tem se po pojasnilih SDH spodbuja preglednost in odgovornost, celovitost pregleda položaja družbe in uspešnosti poslovanja ter drugo.

SDH pričakuje tudi, da bodo vse družbe sprejele kodeks etike. Na področju korporativne integritete so bile dodane usmeritve oz. priporočila, ki naj bi bistveno zvišali standarde ureditve korporativne integritete v družbah.

Gre za imenovanje pooblaščenca za skladnost poslovanja in integriteto z opredelitvijo njegovih nalog, identifikacijo tveganj na področju korupcije, protipravnega ali neetičnega delovanja, pripravo načrta integritete ali protikorupcijskega programa, opredelitev področij, na katera naj se načrt integritete nanaša, sprejem ukrepov za obvladovanje tveganj, vzpostavitev sistema zaznave in obravnave nepravilnosti ter zaščite prijavitelja in izobraževanje na področju skladnosti poslovanja in integritete.

SDH pričakuje, da družbe s kapitalsko naložbo države kodeks uporabljajo kot referenčni kodeks, spoštujejo njegova priporočila in vsa odstopanja pojasnijo v letnih poročilih. Družbe naj bi spremembe kodeksa upoštevale pri poročanju za poslovno leto 2020.