S
Vložena obtožnica zoper nekdanjega prvega moža Volkswagna 15.04.2019 15:18 Hannover, 15. aprila (STA) - Tri leta in pol po izbruhu afere s prirejanjem rezultatov testov izpušnih plinov pri avtomobilih z dizelskim motorjem je nemški državni tožilec vložil obtožnico proti tedanjemu prvemu možu Volkswagna Martinu Winterkornu. Skupaj s še štiri drugimi vodilnimi v koncernu je med drugim obtožen kaznivega dejanja hude goljufije.

Državno tožilstvo petim obtoženim očita tudi storitev kaznivih dejanj poneverbe, davčne utaje in posredne overitve lažne vsebine. Vsa dejanja naj bi se zgodila med letoma 2006 in 2015.

"Deželno sodišče v Braunschweigu je obtožnico prejelo v petek in jo bo zdaj preučilo," je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa povedal vrhovni državni odvetnik Klaus Ziehe.

Winterkorna, ki je po izbruhu škandala septembra 2015 odstopil, obtožnica bremeni storitve kaznivega dejanja posebno hude goljufije, oviranja konkurence in zatajitve. Z nedovoljeno opremo, zaradi katere so dizelski motorji izgledali bolj čisti, kot so dejansko bili, naj bi bil seznanjen. Kljub temu o tem ni obvestil pristojnih oblasti v Evropi in ZDA. Tožilec mu tudi očita, da ni prepovedal nadaljnjega vgrajevanja sporne opreme.

Koncern je poleg tega z Winterkornovim vedenjem in soglasjem novembra 2014 s posodobitvijo programske opreme omogočil prikritje pravega vzroka za zvišanje vrednosti dušikovega oksida avtomobilov. Imen preostalih obtoženih menedžerjev državno tožilstvo ni razkrilo.

Že sredi marca je tožbo proti Volkswagnu kot tudi njegovemu nekdanjemu šefu Winterkornu vložil ameriški regulator trga vrednostnih papirjev. Volkswagen je v ZDA med aprilom 2014 in majem 2015 izdal za več kot 13 milijard dolarjev obveznic in vrednostnih papirjev, zavarovanih s premoženjem, medtem ko je prvi mož koncerna tedaj že vedel za manipulacije z izpusti.

Volkswagen je pred tremi leti in pol po pritisku ameriških oblasti priznal, da je s posebno programsko opremo prirejal vrednosti izpustov dizelskih motorjev, tako da so vozila na testih dosegala zakonsko določene mejne vrednosti izpustov, ne pa tudi tudi pri običajnem delovanju. Sodni postopki so koncern doslej stali 29 milijard evrov, predvsem za kazni in odškodnine v ZDA. V Nemčiji medtem pripravljajo skupinsko tožbo, ki naj bi se ji pridružilo približno 400.000 kupcev.