Številne naprave v našem življenju so res vse bolj pametne, kar pa ne velja tudi za njihovo varnost. "Dandanes se potrošniki pogosto ne zavedajo, da so naprave - od pametnih telefonov do merilnikov srčnega utripa, sijalk, igrač, določenih aplikacij, glasovno aktiviranih pomočnikov do pametnih televizorjev in številnih drugih izdelkov - povezane s spletom," opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
Pametnim napravam potrošniki zaupajo, saj jim olajšajo življenje. A ugodje in navidezna varnost lahko zavajata. Na udaru niso samo pametne naprave, ampak je v nevarnosti vse, kar je hkrati z njimi, če niso dobro zavarovane, povezano v isto omrežje, opozarjajo na ZPS. Ob vprašanju vdorov je tu še vprašanje zbiranja in obdelave podatkov o uporabniku pametne naprave.
V ZPS potrošnikom svetujejo, da ob nakupu pametne naprave takoj spremenijo geslo za dostop, onemogočijo dostop do informacij, kaj z napravo počnejo in kakšne meritve so z njo opravili, v stanovanju oziroma hiši pa je zelo priporočljivo, da pametne naprave povežejo z brezžičnim omrežjem, ki je ločeno od tistega, ki ga uporabljajo za povezavo z računalnikom ali domačim strežnikom.
Predsednica ZPS Breda Kutin je sicer pred letošnjim svetovnim dnevom pravic potrošnikov ocenila, da v Sloveniji na področju varstva potrošnikov vedno bolj zaostajamo. "Med odločevalci ni zavedanja, zakaj varstvo potrošnikov sploh potrebujemo, in tega, kako ga osmisliti v času zelo hitrih sprememb v našem okolju," je poudarila.
Razprava o novih področjih, ki vplivajo na življenja potrošnikov, kot so nove tehnologije, umetna inteligenca in pametne naprave, se v Sloveniji ni niti začela, čeprav so spremembe že tu, je posvarila.
Evropska komisija tako s sprejemanjem zakonodaje kot sodelovanjem z vsemi akterji na področju varovanja pravic potrošnikov dokazuje, da to področje na evropski ravni postaja vse bolj pomembno. V Sloveniji pa je osrednja potrošniška organizacija še naprej odvisna zgolj od posameznikov, ki plačujejo članarino.
Gospodarsko ministrstvo svetovanje potrošnikom nudi le po eno uro na dan trikrat tedensko, kar glede na izkušnje ni dovolj, pravijo na ZPS. Opozarjajo tudi na zamude pri prenovi zakona o varstvu potrošnikov, ki poteka že več kot desetletje.
EPC sicer ob svetovnem dnevu pravic potrošnikov vabi v Celje. Tam center v nakupovalnem središču pripravlja dogodek, namenjen informiranju in osveščanju potrošnikov o njihovih pravicah. Na dogodku bodo za odgovore na vprašanja o pravicah potrošnikov na voljo tudi predstavniki Tržnega inšpektorata RS in Agencije RS za civilno letalstvo.