|
|
|
|
|
Vstopite v: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IUS News |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ne spreglejte: |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
|
|
|
|
|
NOVOSTI
|
Pomembnejše pravne novice tega tedna
Državni zbor RS Rada Bohinca ni imenoval za ustavnega sodnika. Za njegovo imenovanje je namreč glasovalo 43, proti 39 poslancev, za potrditev pa bi potreboval najmanj 46 glasov. Pred glasovanjem so mu sicer podporo napovedovali v koaliciji, kjer so se sklicevali na njegove strokovne reference, medtem ko so mu v opoziciji očitali pretekle politične funkcije. VEČ
Poslanci DZ so soglasno sprejeli noveli dveh zakonov, s katerima naj bi izboljšali položaj upnikov. Z novelo insolvenčnega zakona se določa pogoje, pod katerimi mora dolžnik v okviru postopka prisilne poravnave poplačati upnike, z novelo zakona o izvršbi in zavarovanju pa ukrepa zoper dolžnike, ki vlagajo neutemeljene ugovore na sklepe o izvršbi. VEČ
Z 80 glasovi za in štirimi proti je bila sprejeta tudi novela Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK). S spremembami so nekoliko omilili določbe veljavnega zakona, ki so se zlasti na lokalni ravni po mnenju večine poslancev izkazale za neživljenjske. VEČ
Državni zbor je s 44 glasovi za in 33 proti sprejel nov Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC-1) ( predlog), s katerim se nadzor nad tovrstnim opravljanjem dela zaostruje, kazni pa zvišuje. Med drugim se omejuje sosedsko pomoč, saj sosed svojemu sosedu ne bo mogel več nuditi brezplačne pomoči, če gre za dejavnost, ki jo opravlja poklicno. VEČ
Sprejet je bil tudi Zakon o zaposlovanju in delu tujcev (ZZDT-1) ( predlog). Zakon je v parlamentarno proceduro vložila vlada in med drugim ureja področje delovnih dovoljenj in pravne varnosti delavcev migrantov. VEČ
Okrožno sodišče v Ljubljani je Daši Jež prisodilo 21.500 evrov odškodnine, ker je po ločitvi staršev štiri leta prestajala dolgotrajne postopke pred sodiščem, preden jo je celjsko sodišče dodelilo očetu, pri katerem je želela živeti. VEČ
Sodstvo na Goriškem je v dobri kondiciji, državljani pa lahko v prihodnje pričakujejo še hitrejše sodno varstvo, je na novinarski konferenci po sestanku s predstavniki tamkajšnjih sodišč povedal minister za pravosodje Aleš Zalar. Med problemi je izpostavil preobremenjenost oddelka delovnega sodišča v Kopru, ki je "na meji obvladljivosti". VEČ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PREGLED SLOVENSKE ZAKONODAJE
|
Med novejšimi vsebinami posebej izpostavljamo:
Noveliran Zakon o javnem naročanju (ZJN-2), ki je v veljavi od 30.3.2011, je eden izmed zakonov, sprejetih z namenom zajezitve problema plačilne nediscipline v gospodarstvu. Med spremembe, ki jih prinaša zakon, spadajo nova definicija podizvajalca v postopkih javnega naročanja, vpogled neizbranih ponudnikov v ponudbe konkurentov ter možnost spremembe naročnikove odločitve o oddaji naročila. VEČ
Sprejeta je bila Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij, ki določa merila za omenjena področja in občine, ki ta merila izpolnjujejo. Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko stalno preverja vrednosti meril in pripravlja spremembe uredbe, ki je začela veljati 26.3.2011.
26. marca je začel veljati Pravilnik o preizkusnem testu in dodatnem usposabljanju, ki velja za izbiro in usposabljanje kandidatov v ministrstvu za zunanje zadeve. Omenjeno ministrstvo praviloma enkrat letno pripravi preizkusni test, ki je sestavljen iz pisnega in ustnega dela, preverja pa se izobrazbo s področja politologije, sociologije, ekonomije, prava, pa tudi znanje tujih jezikov in psihofizične sposobnosti. Izpitna komisija o izvedbi testa pripravi poročilo, ministrstvo pa objavi javni natečaj za zaposlitev pripravnikov za diplomatsko službo ali za zaposlitev za nedoločen čas na diplomatskem delovnem mestu, pogoj pa je tudi opravljen preizkusni test. Pogoj za delo na diplomatskem delovnem mestu je med drugim še opravljeno dodatno usposabljanje, ki skupaj s pripravništvom traja dve leti.
K Tarifni prilogi Kolektivne pogodbe za lesarstvo je bil sprejet aneks, ki za obdobje od 1.3.2011 dalje spreminja višino najnižjih osnovnih plač po posameznih tarifnih razredih.
Ustavno sodišče je izdalo odločbo o razveljavitvi prvega in drugega odstavka 62. člena ter 74.b člena Zakona o graditvi objektov (ZGO-1), ki so ga v postopek ocene ustavnosti vložili krajani Ankarana. Krajani so nasprotovali gradnji apartmajskih enot, menili so, da je zakonska ureditev, po kateri ne morejo biti stranka v postopku izdaje gradbenega dovoljenja, v nasprotju z Ustavo Republike Slovenije (URS). Prvi odstavek 62. člena ZGO-1 določa, da je lahko stranka v postopku izdaje gradbenega dovoljenja za objekte, ki se urejajo z občinskimi podrobnimi prostorskimi načrti, le investitor. Drugi odstavek taksativno določa krog stranskih udeležencev v omenjenem postopku, kar ne zagotavlja sodelovanja vsem osebam, ki imajo pravni interes za varovanje svojih pravnih koristi. Tudi 74.b člen določa, da je v postopku izdaje gradbenega dovoljenja za gradnjo nezahtevnega objekta stranka lahko le investitor. Ustavno sodišče je razveljavilo omenjene določbe, ker so v nasprotju z 22. členom URS, ki vsakomur zagotavlja enako varstvo pravic v postopkih. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IUS-INFO ČISTOPISI
|
Ali ste prepričani, da besedilo ZGD-1, ki ga uporabljate, vsebuje vse spremembe?
Čeprav je Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) relativno nov predpis, saj je začel veljati sredi leta 2006, je bil že trikrat noveliran, nanj pa so vplivali tudi trije drugi predpisi in en popravek zakona. Vse te spremembe, dopolnitve in vplivi so upoštevani le v IUS-INFO ČISTOPISU ZGD-1.
V ČASOVNI LESTVICI je na voljo vseh osem verzij čistopisov tega zakonskega besedila, kot se je spreminjalo od prve objave.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRAVO EVROPSKE UNIJE
|
Svet EU je sprejel Sklep o spremembi Pogodbe o delovanju EU z namenom vzpostaviti trajnostni mehanizem za finančno stabilnost evro območja (Evropski mehanizem stabilnosti). Sklep dodaja odstavek k 136. členu Pogodbe, po katerem bodo države članice z evrom lahko vzpostavile stabilnostni mehanizem v primeru, da je ta neizogibno potreben za zaščito stabilnosti celotnega evro območja, in po katerem bo dodelitev morebitne finančne pomoči, ki jo predvideva mehanizem, podvržena strogim pogojem. Če bodo države članice pohitele s potrditvijo sprememb, bi le-te lahko začele veljati 1. januarja 2013. VEČ
Evropska Komisija je naznanila, da bo, skupaj z 42. partnerji iz industrije, javnega sektorja, proizvajalcev električnih avtomobilov, občin, univerz in tehnoloških ter raziskovalnih centrov, podprla 41.8 milijonov evrov vreden projekt vseevropske pobude za električno mobilnost (Green eMotion). Namen pobude je izmenjava znanja in izkušenj med izbranimi evropskimi regijami ter pospešitev razvoja trga električnih vozil. VEČ
Komisija EU je sprejela strategijo za povečanje mobilnosti, rasti, zaposlovanja in za zmanjšanje ovir na najpomembnejših področjih prometnega sistema in s tem povečanje njegove konkurenčnosti. Strategija Promet 2050 naj bi vsebovala tudi predloge za zmanjšanje evropske odvisnosti od uvoza nafte in za zmanjšanje emisij ogljika za 60% do leta 2050. VEČ
Komisija je začela razpravo o modernizaciji pravil glede transparentnosti odločb držav članic, ki se tičejo cen in povračil za zdravila. Vsi zainteresirani so vabljeni, da povedo mnenje oz. predstavijo poglede na Direktivo 89/105 (“Transparency Directive”), ki se kljub velikim spremembam na farmacevtskih trgih od leta 1989 ni spremenila. Direktiva je namenjena pospeševanju prostega pretoka zdravil, saj se cene zdravil določajo na ravni države. Razprava je odprta do 25. maja 2011. VEČ
Sodišče EU je v zadevi C-96/09 (Anheuser-Busch proti Budějovický Budvar) odpravilo del sodbe sodišča 1. stopnje glede registracije znaka “BUD” kot znamke Skupnosti ter napotilo v ponovno odločanje na sodišče 1. stopnje. Geografska oznaka, ki je zaščitena v določeni državi članici, lahko prepreči registracijo znamke Skupnosti le v primeru, kadar se dejansko uporablja v znatno pomembnem obsegu trgovanja na znatnem področju države (kakor tudi sledi iz 4. odstavka 8. člena Uredbe o znamki Skupnosti). VEČ
Sodišče EU je v zadevi C-400/08 (Komisija proti Španiji) odločilo, da država članica ne sme pogojevati ustanavljanja nakupovalnih središč z ekonomskimi pomisleki kot so npr. vpliv na obstoječo prodajo ali tržni delež prizadetih podjetij. Taki pogoji ne morejo opravičiti omejitve svobode ustanavljanja in tako pomenijo kršitev prava EU. VEČ |
|
|
|
|
| |
|