Vlada je prejšnji četrtek ministrstvo za pravosodje in javno upravo pozvala, naj do novembra v sodelovanju s združenji občin pripravi predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin. Ta naj bi med drugim predvideval znižanje obveznosti občin za desetino.
Kot je za STA pojasnila generalna sekretarka Skupnosti občin Slovenije (SOS) Jasmina Vidmar, je predlogov za znižanje stroškov občin več in so jih že posredovali ministrstvu. Med temi pa je Vidmarjeva omenila tudi spremembe pri pretvarjanju dokumentacije v elektronsko obliko. Danes po njenih besedah namreč to lahko počnejo le notarji, kar občinam ob večjih projektih pomeni izdaten strošek, po novem pa bi lahko to počeli tudi občinski kadri.
Predsednica Notarske zbornice Slovenije Marjana Tičar Bešter pa je danes sporočila, da navedbe SOS glede pretvarjanja dokumentacije v elektronsko obliko ne držijo. Že obstoječa zakonodaja po njenih navedbah omogoča, da lahko občine postopke na področju vlaganja zemljiškoknjižnih predlogov opravljajo same.
Zakon o zemljiški knjigi namreč določa, da lahko zemljiškoknjižni predlog - razen predloga za vpis zaznambe vrstnega reda ter predloga za predznambo ali vknjižbo v zaznamovanem vrstnem redu - vloži med drugim tudi državno pravobranilstvo ali občinsko pravobranilstvo. Po istem zakonu pravobranilstvo ob vložitvi predloga pretvori listine v elektronsko obliko, jih podpiše s svojim varnim elektronskim podpisom in jih priloži predlogu, je zapisala Tičar Bešterjeva.
Vidmarjeva priznava, da zakon to res omogoča, vendar pa opozarja, da občine pravobranilstev po podatkih, s katerimi razpolagajo, trenutno nimajo in je absurdno, da bi morale v časih, ko je treba varčevati in kvečjemu zmanjševati število zaposlenih, ustanavljati povsem nov organ z novimi zaposlenimi, ki bi nato lahko v imenu občin počel tisto, kar bi lahko počeli že danes zaposleni na občini.