c S

DZ sprejel novelo zakona o upravljanju kapitalskih naložb države

15.03.2012 07:37 Ljubljana, 14. marca (STA) - DZ je danes s 47 glasovi za in osmimi proti sprejel novelo zakona o upravljanju kapitalskih naložb države, ki med drugim omejuje nekatere pristojnosti AUKN. Po navedbah vlade gre za prehodno rešitev do sistemske ureditve področja.

Novela določa, da se mora Agencija za upravljanje kapitalskih naložb države (AUKN) pred glasovanjem na skupščinah uskladiti z resornimi ministrstvi, soglasje pa, potem ko se ministrstva posvetujejo z ministrstvom za finance, poda vlada.

Novela tudi znižuje vrednost naložb, s katerimi lahko samostojno oziroma brez predhodnega soglasja vlade razpolaga agencija, z do 20 na do pet milijonov evrov.

Vlada bo lahko do sprejema strategije upravljanja kapitalskih naložb države v primerih, ko bo to nujno za zagotavljanje gospodarske, fiskalne ali finančne stabilnosti države, DZ sama predlagala spremembe razpolaganja s posamezno kapitalsko naložbo.

Ministrstvo za finance bo po novem upravljalo s kapitalskimi naložbami v mednarodnih institucijah ter naložbami, pridobljenimi na podlagi zakona o davčnem postopku, zakona, ki ureja izvrševanje kazenskih sankcij, in zakonom, ki ureja dedovanje.

Minister za finance Janez Šušteršič je v razpravi dejal, da gre za prehodno rešitev, s katero želi vlada preprečiti morebitne škodljive odločitve in prevzeti svoj del odgovornosti pri upravljanju državnih naložb. Začasna rešitev je nujna, ker bodo v naslednjih mesecih potrebne pomembne odločitve glede dokapitalizacije bank in reševanja podjetij v težavah, je dodal minister. V naslednjih mesecih nameravajo pripraviti celovit nov zakon.

Novela tudi deloma prenaša pristojnosti sveta agencije na vlado. Slednja bo tako nadzorovala poslovanje agencije in izpolnjevanje letnega načrta ter na predlog uprave sprejela predlog strategije, letni načrt upravljanja z naložbami, finančni načrt agencije in letno poročilo.

V pristojnosti sveta agencije pa ostaja sprejemanje kodeksa upravljanja in imenovanja članov akreditacijske komisije.

Slednji pristojnosti sta na svetu agencije ostali zaradi uskladitve z drugimi členi zakona, katerih spremembe novela ni predvidela. Odbor DZ za finance in monetarno politiko je sicer v torek z dopolnilom na vlado prenesel vse pristojnosti sveta agencije, zakonodajno-pravna služba DZ pa je v mnenju opozorila, da je s sprejemom tega dopolnila prišlo do delne neusklajenosti z drugimi določbami zakona. Na druge člene sta se nanašali omenjeni pristojnosti glede sprejemanja kodeksa upravljanja in imenovanja akreditacijske komisije.

Zaradi priprave uskladitvenega dopolnila je bila seja večkrat prekinjena - med drugim tudi zato, ker začasno ni bilo pooblaščenega predlagatelja, kar bi bil minister Šušterič oz. državni sekretar na ministrstvu Dejan Krušec, prisoten pa je bil drugi državni sekretar Aleš Živkovič, ki ni bil naveden kot pooblaščeni predlagatelj. Na sejo se je nato vrnil minister Šušteršič.

Pri sprejemanju uskladitvenega dopolnila in nato tudi celotne novele so poslanci Pozitivne Slovenije (PS) sejo obstruirali, saj da je pri vodenju seje prišlo do kršitve poslovnika. O tem dopolnilu niso glasovali niti poslanci SD.

DZ je pred tem sprejel amandma SDS, da vlada sprejme letni načrt upravljanja kapitalskih naložb (ne predlog letnega načrta, kot je veljalo za svet agencije), z večino pa so poslanci zavrnili predloge dopolnil SD, da se ne bi preneslo pristojnosti sveta agencije na vlado, da bi postopke do sprejema strategije v nujnih primerih za zagotavljanje gospodarske, fiskalne ali finančne stabilnosti države vodila agencija in da bi se spremembe glede soglasja za glasovanje na skupščinah začele uporabljati z oktobrom letos.

V razpravi so poslanci SD med drugim opozarjali, da novela agenciji jemlje neodvisnost, da gre za kršitev smernic Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) in da se kažejo težnje po prodaji določenih naložb, poslanci PS pa, da gre za polovičarsko rešitev in da bi bilo bolje pripraviti celovit zakon. Koalicija je med drugim menila, da novela bolje opredeljuje odgovornost za upravljanje z naložbami. Očitke o kršenju smernic OECD so v SDS zavrnili, saj da te smernice ne določajo ne oblike ne vsebine.