Centralni oddelek je s svojim delovanjem pričel v začetku leta 2008. Kot so zapisali na okrajnem sodišču, je oddelek, ki deluje v okviru Okrajnega sodišča v Ljubljani, z dosedanjim delom v vseh segmentih presegel pričakovanja. V zadnjih letih pa so zaposlene močno obremenjevali neustrezni in premajhni prostori. Število uslužbencev v oddelku se je namreč zaradi vedno večjega pripada zadev v teh letih povečalo s 45 na 68 zaposlenih.
Do ustanovitve centralnega oddelka je izvršbo na podlagi verodostojne listine sicer vodilo vsako izmed 44 okrajnih sodišč oziroma okoli 400 zaposlenih. Povprečni časi za izdajo sklepa so znašali tudi več kot pol leta. Dolgotrajni postopki so predstavljali veliko breme za gospodarsko okolje in investicije, v sodstvu pa povečevali število zaostankov. Z ustanovitvijo centralnega oddelka so se vsi predlogi izvršbe na podlagi verodostojne listine prenesli na eno samo lokacijo.
Že leta 2008, torej v prvem letu poslovanja, je centralni oddelek prejel 130.771 predlogov oz. za skoraj desetino več od pričakovanj. Precej se je povečal v letu 2009, ko so v centralnem oddelku prejeli 208.302 zadevi. V letu 2010 je pripad narasel na 213.765 zadev, v letu 2011 pa na 218.789 zadev. Uslužbenci so leta 2008 rešili preko 85.000 zadev, v letu 2009 preko 204.000, v letu 2010 preko 206.000 in lani blizu 226.000 zadev.
Kot so zapisali na okrajnem sodišču, se verjetno največji dosežek oddelka kaže v povečanju plačilne discipline kljub vsesplošno znanemu kriznemu obdobju. Izpostavljajo pa tudi proračunski vidik, saj je centralni oddelek iz naslova plačanih sodnih taks v letu 2009 v proračun prinesel preko osem milijonov evrov, v letu 2010 skoraj 10 milijonov evrov, v letu 2011 pa več kot 10 milijonov evrov.