c S

Hrvaški prometni minister namerava odpreti pogovore o izgradnji avtocest s Slovenijo

16.01.2012 12:59 Zagreb, 16. januarja (STA) - Hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo Zlatko Komadina je napovedal, da bo osebno odprl pogovore s slovenskimi kolegi o avtocesti Reka - Trst. Komadina je v obsežnem pogovoru za današnji Novi list med drugim dejal, da ne podpira uvajanja vinjet kot modela plačevanja uporabe hrvaških avtocest.

"Našo mrežo avtocest je treba povezati z vsemi tremi koridorji proti Sloveniji. Ti so določeni in začeli bomo pogovore s Slovenijo. Verjamem, da bomo po dogovoru s slovenskimi kolegi začeli izgradnjo odcepa od Rupe proti Postojni. To je naš skupni interes, tako kot tudi interes Italije in Avstrije," je izjavil Komadina. Kot je pojasnil, so minili časi, ko so lahko interesi posameznih držav prevladali nad izgubo sosednjih držav.

Komadina je potrdil, da bo Hrvaška letos sprejela novi štiriletni program izgradnje cest, med katerimi je izpostavil nadaljevanje izgradnje evropskega cestnega koridorja V c skozi Hrvaško, in sicer v Slavoniji do meje z BiH ter od hrvaško-bosanskohercegovske meje do pristanišča Ploče.

Med načrti je tudi izgradnja avtoceste med Žuto Lokvo in Senjem, s katero bi z matico države prometno bolj kakovostno povezali podvelebitsko Primorje. Začetek načrtujejo za leto 2103, je napovedal Komadina.

Novi hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo je dejal, da je bolj verjetna opcija izgradnje hitre ceste do Dubrovnika kot izgradnja avtoceste ter mosta med celino in polotokom Pelješac, kot je to nameravala storiti prejšnja vlada.

"Most proti Pelješcu ni bil zadostno ovrednoten s celotnega pomorskega in finančnega aspekta, preveč pa so o njem govorili s političnim predznakom. Poleg tega so bili tudi posebni interesi pri gradbeniških delih," je opozoril Komadina.

Na vprašanje o možnosti uvajanja vinjet kot načina plačevanja uporabe avtocest na Hrvaškem je Komadina dejal, da ni dovolj argumentov in mnenj strokovnjakov, da bi spreminjali obstoječi sistem. Med drugim je povedal, da gre za socialno vprašanje, ker bi z uvajanjem vinjet brez službe ostalo 900 delavcev, ki delajo na cestninskih postajah.

"Sistem z vinjetami ni pravičen, ker se vinjete ne splačajo vsem na enak način. Osebno nisem naklonjen ukinitvi obstoječega sistema in uvajanja drugega brez jasne argumentacije. Veljavni sistem je - kolikor se voziš, toliko plačaš," je še dejal Komadina. Omenil je možnost, da bi med zimskim obdobjem nekoliko znižali cestnine na Hrvaškem, da bi spodbujali uporabo avtocest tudi v zimskem času, predvsem proti obali.