c S

Apek: Trenutna medijska ureditev za razvoj televizijske ponudbe ni najbolj spodbudna

05.01.2012 16:08 Ljubljana, 05. januarja (STA) - V agenciji za pošto in elektronske komunikacije v luči sredine napovedi o ukinitvi televizijske hiše TV3 pravijo, da trenutna medijska ureditev za razvoj televizijske ponudbe ni najbolj spodbudna. Po eni strani namreč vsebuje številne administrativne ovire za uvajanje novih programov in storitev, po drugi ji manjkajo mehanizmi za urejanje trga.

Samo odločitev švedskega lastnika televizije TV3, skupine MTG, o ukinitvi TV3 obžalujejo, saj da na majhnem televizijskem trgu, kot je slovenski, predstavlja ukinitev televizijskega programa s tolikšno pokritostjo in gledanostjo, kot ju ima TV3, pomembno izgubo.

Odločitev MTG o ukinitvi TV3 bo močno vplivala tudi na poslovanje slovenske podružnice norveškega podjetja Norkring, ki upravlja drugo, komercialno omrežje digitalne prizemne televizije oziroma t.i. multipleks B v Sloveniji. "Odhod TV3 predstavlja novo okoliščino za nas in žal nam je, da se poslavljajo iz Slovenije," je za STA na kratko pojasnil direktor podružnice Roman Šmidovnik.

Neuradno se že pojavljajo ugibanja, kako dolgo bodo Norvežani še vztrajali v Sloveniji. Če odidejo, bi to lahko bila priložnost za Pro Plus, da od Norkringa odkupi njihovo infrastrukturo. Na multipleks B bi lahko poleg svojih kanalov prenesli še plačljive programe Pop Non Stop, danes piše časnik Finance.

Direktor podjetja Prva TV, ki upravlja televizijo TV3, Gregor Memedović je v pogovoru za časnik dejal, da se ne da živeti na trgu, ki ni konkurenčen in kjer se podpirajo monopolne strukture. In če se državni organi kljub prijavi ne odzovejo, je logično, da ne vidiš nobene prihodnosti, poudarja.

Glede krivcev za položaj na trgu pa pravi: "Posredno so odgovorne agencije, ki so težave poznale, nanje smo jih opozarjali, pa niso imele dovolj poguma ali volje, da bi kaj spremenile. Pa CME, ki je nanje pritiskal, in država, ki ni nič naredila. Gre za skupek vsega."

Umik je po njegovih besedah logična posledica izgube potrpljenja nad trgom in tega, da lastniki ne vidijo, kako bi se ta lahko v prihodnosti sploh razvijal, glede na to, da živimo v krču. "Ob napovedi recesije in še krčenja oglaševalskih proračunov so se kot delniška družba odločili, da odrežejo hčere, ki ne prinašajo dobička. Slovenski TV3 bi čez tri leta sicer postal pozitiven," je še povedal.

Mednarodna skupina CME, pod katero sodi Pro Plus s svojimi televizijski programi in spletnimi portali, naj bi imela po poročanju medijev krepko čez 70-odstoten delež pri televizijskem oglaševanju v Sloveniji.

Na uradu za varstvo konkurence na očitke glede neodzivnosti so za STA odgovorili le to, da je urad za varstvo konkurence uvedel postopek zoper podjetje Pro Plus zaradi verjetnosti zlorabe monopolnega položaja na oglaševalskem trgu. Postopek bo predvidoma zaključen v zakonsko določenem roku, kar pomeni v roku dveh let od uvedbe postopka.

Komercialna televizija TV3 je začela oddajati svoj program na božični večer leta 1995, nekaj dni po tistem, ko se je na trgu pojavila televizija Pop TV. TV3 - njen prvi direktor je bil Ivo Bevk - je sprva domovala v kletnih prostorih škofovih zavodov v ljubljanskem Šentvidu, lastniki približno 10 milijonov takratnih mark pa so bili Radio Ognjišče, škofija Maribor in Koper, celjska Mohorjeva družba in Gospodarski forum krščanskih demokratov. Leta 1996 se jim je z nekajodstotnim deležem pridružila še Mladinska knjiga, piše časnik Dnevnik.

Precejšni del programa - programski direktor je bil Janko Tedeško - so na začetku sestavljale oddaje, kakršne so Iz življenja cerkve, Vera in čas, Prenos iz Vatikana in Verski program, po navedbah časnika so neuspešno uvajali tudi informativni program, k sodelovanju pa so povabili tudi Stojana Auerja, vendar TV3 ni nikoli dosegla pomembnejše gledanosti ali deleža oglaševanja.

Televizijska hiša TV3 je predznak cerkvene televizije izgubila leta 2003, ko so približno 75-odstotni delež Cerkve - predsednik nadzornega sveta je bil takrat Mirko Krašovec - kupile štiri hrvaške družbe. Po treh letih je televizijo, ki se je v vmesnem času preimenovala v Prvo TV, zapustil tudi predsednik uprave Ivan Čaleta. Po vstopu mednarodne švedske korporacije MTG v lastništvo je leta 2006 prišlo vnovič do preimenovanja televizije v TV3.

Na TV3 so sicer v vseh teh letih poizkušali z več različnimi prijemi, med drugim so odkupili eno sezono predvajanja nogometne Lige prvakov, producirali pa so tudi nekaj svojih oddaj, omenimo zgolj Trenutek resnice z Jonasom, Slovenski top model, v zadnjem obdobju pa Ljubezen na seniku s Sašo Lendero in kuharsko oddajo Riba na oko.