c S

Slovenski medijski trg bo ostal brez televizijske hiše TV3

05.01.2012 07:33 Ljubljana, 04. januarja (STA) - Slovenski medijski trg bo v letu 2012 postal siromašnejši za eno televizijsko hišo. Švedski lastniki družbe Prva TV, ki oddaja program TV3, so se namreč zaradi nekonkurenčnega okolja in neodzivnih državnih organov odločili za odhod iz Slovenije. To prinaša ne samo osiromašenje ponudbe, ampak kaže tudi na zaskrbljujoče razmere na medijskem trgu.

Družba Prva TV bo tako na podlagi odločitve svojega lastnika, švedske medijske skupine Modern Times Group (MTG), svoj televizijski program oddajala le še nekaj mesecev in zaključila vse pogodbene obveznosti.

Generalni direktor TV3 Gregor Memedović je povedal, da bo TV3 delovala še do 31. marca, del zaposlenih bo zaposlen do takrat, z delom zaposlenih pa se bodo razšli že prej. Z zaposlenimi so se sestali danes, s poslovnimi partnerji pa se bodo začeli sestajati v četrtek.

Odpovedi delovnega razmerja bodo potekale v skladu s slovensko zakonodajo, zaposleni pa bodo prejeli tudi vsa nadomestila, ki jim pripadajo. Prav tako bodo imeli možnost prijave na prosta delovna mesta v družbi MTG. V družbi je trenutno 39 redno in nekaj več kot 20 honorarno zaposlenih.

Družba MTG je na slovenski televizijski trg sicer vstopila sredi leta 2006 in tako pet let gradila blagovno znamko TV3. Tržni delež gledalcev v teh letih se je povzpel z enega odstotka na današnjih 11 odstotkov.

Kljub temu pa položaj na slovenskem medijskem trgu ni dopustil, da bi si TV3 odrezala delež oglaševalskega kolača, ki ji je pripadal glede na gledanost. Posledično je družba beležila velike izgube.

Zaradi nekonkurenčnega okolja in neodzivnosti državnih organov se je tako vodstvo družbe MTG, kot samo navaja, odločilo, da televizijo zapre, saj ne vidi možnosti, da bi se položaj v prihodnjih letih lahko bistveno spremenil.

Pri tem velja omeniti, da je urad za varstvo konkurence lani na podlagi prijave Prve TV in RTV Slovenija uvedel postopek zoper komercialno medijsko hišo Pro Plus, ki ima med drugim televizijska programa POP TV in Kanal A ter spletni portal 24ur.com. Vendar pa je to urad storil šele kakšno leto in pol po prejemu prijave, so takrat povedali v Prvi TV.

V Prvi TV so uradu že ob prijavi predložili dokumente, ki dokazujejo, da zagotavlja Pro Plus ugodnejše pogoje oglaševanja, če oglaševalci oglašujejo zgolj pri njih. Na ta način po njihovem mnenju Pro Plus več kot evidentno zlorablja monopolni položaj.

V televizijski hiši Pro Plus so kljub težkim in nepredvidljivim razmeram, ki vladajo na slovenskem medijskem trgu, presenečeni nad odločitvijo švedske medijske družbe MTG, da v Sloveniji ukine svoj televizijski program TV3.

Samo njihovo poslovno odločitev v Pro Plusu težko komentirajo, se pa ne strinjajo z razlogi za ukinitev, ki jih v medijih navaja družba Prva TV, v okviru katere deluje televizijski program TV3. Hkrati poudarjajo, da je dejstvo, da so dolgoročno uspešna televizijska medijska podjetja tista, ki imajo stabilno vodstvo, visoke investicije v razvoj in informativni program. "Vsega tega pa TV3 ni imela," pravijo.

Društvo novinarjev Slovenije (DNS) je v odzivu na novico o ukinitvi televizijske hiše TV3 zapisalo, da to prinaša tudi novo ilustracijo nekaterih anomalij na slovenskem medijskem in oglaševalskem trgu. Oglaševalski trg je vse bolj monopoliziran, na njem manjka transparentnosti, medijski pa postaja hermetično zaprt in onemogoča vstop novincev.

"Večkrat smo že opozorili na nedelovanje pristojnih organov, predvsem urada za varstvo konkurence in medijskega inšpektorata, na tem področju," je v sporočilu za javnost zapisal upravni odbor društva in dodal, da ne želijo komentirati napačnih poslovnih odločitev vodstva TV3, ki da pa so tudi pripeljale do slabega poslovnega položaja te televizije.

Profesor z ljubljanske fakultete za družbene vede in strokovnjak za medijske študije Marko Milosavljević ocenjuje, da je ta dogodek zagotovo negativno sporočilo drugim tujim medijskim hišam, ki bi jih zanimal vstop na slovenski medijski trg.

Nekatere tuje medijske hiše, recimo luksemburška televizija RTL, ki ima televizijsko postajo tudi na Hrvaškem, so se po besedah Milosavljevića že prej pritoževale nad slovenskim medijskim okoljem.

"Znani smo postali kot okolje, kjer zna država postaviti vrsto ovir in je lahko tečno pedantna glede pravil in pogojev, hkrati pa na določenih sistemskih ravneh ne zna vzpostaviti temeljne mehanizme, recimo glede lastništva, koncentracije in transparentnosti," je povedal.

Zato se mnogi tujci izogibajo Sloveniji, drugi, ki so prisotni v Sloveniji, pa prav tako obupujejo in ne vedo več, kaj naj naredijo. Če ne bodo državni in drugi organi, kot sta urad za varstvo konkurence in agencija za pošto in elektronske komunikacije, nekaj storili ter postali bolj učinkoviti in odločni, se bo to samo še nadaljevalo, pravi Milosavljević in dodaja, da potem tujih investicij ne bo več.

Švedska medijska skupina MTG je sicer danes ločeno sporočila, da bo z naslova svoji podružnic v Bolgariji in Sloveniji v poslovnih rezultatih za zadnje četrtletje 2011 zabeležila 3,19 milijarde švedskih kron oziroma okrog 360 milijonov evrov izrednih stroškov. Večina odpade na odpis vrednosti naložbe v Bolgarijo, v kateri sicer ostajajo, le manjši del na TV3.