c S

Pahor in Faymann brez rešitve za zaplet glede prepovedi tovornega prometa skozi Karavanke

17.08.2011 08:08 Celovec, 16. avgusta (STA) - Predsednik slovenske vlade Borut Pahor in avstrijski kancler Werner Faymann danes v Celovcu nista podala rešitve za zaplet, ki je nastal po prepovedi prometa tovornih vozil skozi predor Karavanke. Kot je po sestanku s kanclerjem povedal premier, bodo njuni sodelavci v prihodnjih dneh "skušali poiskati zelo praktične odgovore na to vprašanje".

Ob robu slovesnosti ob postavitvi novih dvojezičnih tabel na avstrijskem Koroškem je Pahor dejal tudi, da se s Faymannom zavedata pomena rešitve tega vprašanja. "Gre za vprašanje varnosti v prometu," je dodal.

"Najini sodelavci bodo v prihodnjih dneh zagotovo skušali poiskati zelo praktične odgovore na vprašanje, kako zavarovati promet in ljudi v predoru, ne da bi pri tem kršili standarde, ki jih morata obe državi spoštovati," je še obljubil Pahor.

Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa je za STA ob tem pojasnil, da mu je minister za promet Patrick Vlačič v telefonskem pogovoru povedal, da avstrijski kancler "ni bil nenaklonjen reševanju problema".

Faymann naj bi se tako po Klobasovih besedah zavzel za to, da se rešitev najde že v sredo ali najpozneje v četrtek. "To je spodbudno, vidim luč. Mislim, da se bo vse skupaj končalo pozitivno," je bil optimističen avtoprevoznik.

V prvem odzivu pa je bil Klobasa predvsem kritičen do premiera: "Moram biti kritičen do premiera Pahorja. Če prometni minister Patrick Vlačič ni mogel tega rešiti s svojo avstrijsko kolegico, ki je bila trmasta in je po ministrovih besedah praktično kršila mednarodno pogodbo, potem bi to moral danes rešiti premier Pahor."

Kljub temu pa bo, če bo rešitev res vzpostavljena v naslednjih dneh, to v redu, je navedel. Pri tem je izrazil upanje, da slovenska vlada za razreševanje zapleta v Avstrijo ne bo pošiljala ekip ljudi, ki ne znajo nemškega jezika, saj bo v tem primeru izid "skropucalo".

Zapore karavanškega predora avtoprevozniki za zdaj ne načrtujejo, saj problem še vedno prepuščajo diplomaciji, je tudi poudaril Klobasa. Če pa ta svojega dela ne bo opravila in torej avtoprevoznikov ne bo zaščitila, bodo vladi izstavili račun za škodo, ki jim jo povzroča prepoved vožnje skozi karavanški predor, je sklenil.

Že v četrtek sta se o zapletu v zvezi s karavanškim predorom pogovarjala tudi prometni minister Patrick Vlačič in njegova avstrijska kolegica Doris Bures, a soglasja glede prepovedi prometa tovornih vozil skozi predor nista našla. Na mizi je tako ostala avstrijska ponudba, ki so jo slovenski avtoprevozniki enkrat že zavrnili.

Avstrijska stran je na mizi pustila predlog, skladno s katerim gredo lahko prevozniki iz Salzburga po katerikoli poti proti Šentilju, pri čemer od avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga dobijo povrnjeno cestnino od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino za Karavanke.

Avtoprevozniki so v četrtek poudarili, da so Avstrijci še enkrat dokazali, "da si dovolijo imeti Slovenijo v podrejenem položaju". Kot je takrat ocenil Klobasa - in to je ponovil tudi danes -, je karavanški predor enako nevaren v ponedeljek dopoldan kot v soboto dopoldan.

V soboto zapore predora Karavanke z njihove strani kljub sprva drugačnim napovedim ni bilo, saj so želeli dati priložnost še Pahorju in Faymannu.

Avstrija se je za omejitev tovornega prometa skozi Karavanke v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi analize tveganj. Omejitev velja za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, od 22. ure v petek do 15. ure v soboto, in sicer do 3. septembra. V Sloveniji prepoved vožnje teh tovornih vozil velja od sobote ob 8. uri.