c S

Dars: Če bomo unovčili bančno garancijo, ne bo podlage za poplačilo podizvajalcev

11.08.2011 10:51 Ljubljana, 11. avgusta (STA) - Dars ima garancije za skoraj za vso prekmursko avtocesto, vso štajersko in del dolenjske (večina je veljavnih do 30. novembra) in če do takrat ne bodo izpolnjene pogodbene obveznosti, bo moral unovčiti bančne garancije, je za Finance dejala prva dama Darsa Mateja Duhovnik. A tudi v tem primeru ne bo podlage za poplačilo podizvajalcev.

Družba za avtoceste v RS (Dars) bo po pojasnilih Duhovnikove unovčila bančne garancije v celotni višini 10 odstotkov. "Če bodo obveznosti izpolnjene, pa bo podano pismo o prevzemu in bodo dosedanje garancije zamenjane za garancije za odpravo napak v garancijskem roku," je dejala za današnji časnik.

Dars ima namreč bančne garancije SCT za dobro izvedbo del, vendar pa še vedno nima dokumentacije za pridobitev uporabnega dovoljenja. Po njenih besedah se tudi banke kot izdajateljice teh garancij zavedajo, da lahko pride do unovčenja. "Zato so pogovori o pridobitvi dokumentacije dokaj intenzivni," je zagotovila.

Ob tem je dodala, da stečajni upravitelj SCT, s katerim potekajo pogovori za razrešitev problematike podizvajalcev, še nima rešitve. "Kot stečajni upravitelj lahko kakršnokoli odločitev sprejme samo s soglasjem upniškega odbora in po sklepu sodišča, ki ga mora prepričati, da je predlagana rešitev zakonita in dobra za SCT v stečaju," je pojasnila.

Po njenih navedbah se je pogovarjala tudi na ministrstvu za promet in z nekdanjim prokuristom SCT Dušanom Mesom. "Imamo skupen interes za pridobitev uporabnih dovoljenj," je dejala Duhovnikova in dodala: "Ko bomo rešitev našli in jo bo stečajni upravitelj sprocesiral, kot sem opisala, jo bomo lahko predstavili."

Ponovila je, da poplačilo podizvajalcev s finančnimi sredstvi Darsa ni mogoče, pridobiti pa da želijo predvsem projektno dokumentacijo, da bodo dobili uporabno dovoljenje. "S tem pa žal ne bomo mogli rešiti vseh podizvajalcev, ki so delali pri avtocestnem programu in niso Darsu pravočasno predložili zahtevkov, ki bi izpolnjevali pogoje za direktno plačilo," je dejala.

Glede škatel, ki jih nosijo podizvajalci in v katerih naj bi bili dokumenti za uporabna dovoljenja, bi po njenih pojasnilih morali prinesti na SCT, preden so izdali račun zanje - tako namreč po besedah Duhovnikove določajo pogodbe med projektanti in SCT; v pogodbah piše, da dobijo plačilo šele, ko izročijo projekte.

Podizvajalci od nikogar ne morejo zahtevati plačila, če niso naredili tega, kar bi morali, je dejala in dodala, da večina teh podizvajalcev od Darsa zahteva 100-odstotno plačilo prihodnjih terjatev do SCT (prihodnje terjatve zato, ker še niso izročili projektne dokumentacije).

"SCT je plačilo podizvajalcem zadrževal do izpolnitve pogojev. Rešitev ne more biti to, da Dars dvakrat plača ista dela," je poudarila. Po njenem mnenju je edina rešitev, da se "potrudi SCT ali banke, ki jim grozi unovčenje bančne garancije".

"Morda lahko banka odkupi projekte in vzpostavi terjatev do SCT v stečaju in s tem reši bančno garancijo in svoj finančni položaj. Kajti, če do določenega roka ne bodo izpolnjene pogodbene obveznosti, bo Dars moral unovčiti bančno garancijo. Vendar tudi, ko jo bomo unovčili, ne bo pravne podlage za poplačilo podizvajalcev," je še dejala Duhovnikova.