Simobil je danes napovedal, da bo s septembrom za vse nove naročnike uvedel t.i. nadomestilo za upravljanje z naročniško številko, medtem ko ga bo za obstoječe naročnike uvedel z oktobrom.
Simobil nadomestilo opravičuje s storitvami, vključenimi v pavšal. Gre denimo za spremembo ali menjavo telefonske številke, menjavo kartice SIM, ponovno aktiviranje telefonske številke, zamenjavo obračunskega intervala in prenos lastništva, pravijo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) in dodajajo, da gre žal le za storitve, ki jih povprečen uporabnik le redko izkoristi.
"Presenečeni smo, da se ta način 'pobiranja denarja' seli tudi na področje telekomunikacij, kjer naročniki že sicer plačujejo naročnino," je povedal Boštjan Okorn iz ZPS.
V Simobilu se na to odzivajo s pojasnilom, da bodo z uvedbo nadomestila za naročnike omenjene storitve še naprej lahko ohranjali brez dodatnih stroškov, hkrati pa bodo uporabnikom v okviru nadomestila na voljo nekatere doslej plačljive storitve, kot so menjava SIM-kartice, menjava obračunskega cikla in ponovna aktivacija telefonske številke.
"Gre torej za realne stroške in trditev Zveze potrošnikov Slovenije, da gre za dodaten strošek brez dodane vrednosti, ne drži," so zapisali v Simobilu in dodali, da večina uporabnikov uporablja storitve, ki jih nudijo kot del kakovostne podpore (npr. klici v klicni center, blokade in aktivacije storitev), prav tako so pogosto v uporabi tudi doslej plačljive storitve (predvsem menjava kartice SIM in ponovna aktivacija številke v primeru kraje, izgube ali zamrznitve).
Obenem pričakujejo, da se bodo potrebe po navedenih vključenih storitvah v prihodnje še povečevale - na primer menjave SIM-kartice v primeru nakupa iphona, kar se je povečalo že v letošnjem letu.
V zvezi potrošnikov sicer zaradi načrtovanih podražitev oz. dodatnih stroškov obstoječim naročnikom svetujejo, da preverijo, ali pri Simobilu za svoj denar še vedno dobijo največ.
Obstoječi Simobilovi naročniki lahko namreč do 18. septembra brez odpovednega roka in sankcij prekinejo pogodbo s Simobilom in se preselijo k drugemu ponudniku - Debitel, Izimobil, Mobitel, T-2 ali Tušmobil.
To velja tudi za tiste, ki so pri Simobilu vezani za določeno časovno obdobje, pri čemer pa bodo morali plačati sorazmerni delež za prejeto ugodnost (odkup opreme) ali strošek uporabe opreme (vračilo).
Da bi bila menjava operaterja čim bolj preprosta, si potrošniške organizacije sicer že dlje časa prizadevajo za skrajšanje obdobja vezave, ki je zdaj v Sloveniji skoraj vedno 24-mesečno, na največ 12 mesecev.
Hkrati potrošnikom svetujejo, da ob sklenitvi naročniškega razmerja dobro premislijo, ali se jim splača nakup subvencioniranega mobilnika v zameno za tako dolgotrajno zvestobo.
V Simobilu pa so medtem za STA še pojasnili, da so se za spremembe cen odločili zaradi spremenjenih razmer na trgu in vse višjih stroškov poslovanja.
Kot navajajo, so se cene njihovih storitev v preteklih letih zniževale, povprečni prihodek na uporabnika se je tako kljub povečani uporabi storitev zniževal, medtem ko so naraščali stroški poslovanja.
Hkrati se je kakovost storitev in uporabniška izkušnja nenehno izboljševala, saj se investicije v omrežje in nove tehnologije kljub težjim razmeram na trgu niso zmanjševale.
V preteklih letih so tako bistveno izboljšali pokritost in zmogljivost omrežja, prav te mesece pa z najsodobnejšo infrastrukturo gradijo omrežje UMTS900, ki prinaša širokopasovni mobilni internet tudi na podeželje.
"Ker želimo našim uporabnikom dolgoročno zagotavljati trajne rešitve in najboljše storitve na trgu, smo sprejeli odločitev, da naraščajoče stroške uskladimo s cenami naših storitev," so zapisali.