Joivčič prav tako ni želel odgovoriti, ali jim je uprava Luke Koper posredovala konkretne predloge za izboljšanje varnosti žerjavistov, kot je bilo obljubljeno na torkovih pogajanjih.
Člani sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti v Luki Koper sicer danes že šesti dan vztrajajo v stavki, ki je po ocenah vodstva Luke povzročila že za 720.000 evrov neposrednega izpada prihodkov. V Luki s spontanim uporom nadaljujejo tudi člani sindikata pogodbenih delavcev IPS.
Stavka pa povzroča vse več škode v tovornem in železniškem prometu. Slovenske železnice ugotavljajo, da bo imelo nadaljevanje stavke izredno velike negativne posledice za železniške prevoznike in njihove skupne uporabnike.
Na slovenski železniški mreži se je danes ob 8. uri zaradi omejenih možnosti prekladanja v Luki Koper zadrževalo kar 17 kontejnerskih vlakov, na razkladanje oz. nakladanje pa čaka še 14 klasičnih tovornih vlakov. "Nadaljevanje stavke bo pripeljalo do nevzdržnega in neobvladljivega položaja pri izvajanju železniških prevozov", navajajo v Slovenskih železnicah.
Zadrževanje vlakov in pošiljk vsem železniškim prevoznikom povzroča velike dodatne stroške in poslovno škodo, saj uporabniki opozarjajo, da bodo v primeru nadaljevanja stavke in ovir pri prevozu začasno zaustavili prevoze preko Luke Koper ali jih preusmerili na druga pristanišča.
Posledice stavke v Luki Koper se kažejo tudi v občutnem zmanjšanju obsega železniških prevozov Slovenskih železnic v obdobju zadnjih šestih dni. Tako v času trajanja stavke beležijo za 44 odstotkov oziroma 3.469 manj naloženih in razloženih vagonov kot v enakem lanskem obdobju, zaradi česar se je skupno opravljeno delo Slovenskih železnic (merjeno v netotonskih kilometrih) že znižalo za okoli 10 odstotkov.
Samo Slovenske železnice so zaradi stavke v Luki Koper prepeljale za okoli 63.000 ton blaga manj, izpad transportnih prihodkov je presegel 506.000 evrov, Dodatnih stroškov, kot je na primer prekomerno zadrževanje slovenskih in tujih vagonov, pa še ni bilo mogoče niti oceniti.
Na Slovenskih železnicah še opozarjajo, da bo zaradi precejšnjega števila vlakov in pošiljk, ki čakajo na vstop v Luko Koper, ter negotovosti o času trajanja stavke, prišlo do dodatnih izpadov prevozov, ki jih pozneje ne bo več mogoče nadomestiti.
Uprava Luke Koper je sicer vse od začetka stavke na stališču, da so stavkovne zahteve nezakonite, zato se do ponedeljka s stavkajočimi sploh ni pogovarjala. K pogajalski mizi sta jo bržkone prisilila naraščajoča škoda - v Luki poleg neposrednega izpada prihodkov opozarjajo na verjetne odškodninske zahtevke, še bolj pa na izgubo zaupanja poslovnih partnerjev - in sočasen protest zaposlenih pri podpogodbenikih Luke.
Proti članom sindikalnega odbora žerjavistov je uprava sprožila tudi postopke za izredno prekinitev delovnega razmerja, a bo vodstvo še pred morebitno odpovedjo, v petek oz. ponedeljek, z njimi opravilo pogovore. V petek se bo sestal tudi nadzorni svet Luke Koper, edina točka dnevnega reda pa je poročanje o stavki.