c S

Noveli zakona o varnosti v železniškem prometu se obeta podpora

13.07.2011 14:43 Ljubljana, 13. julija (STA) - DZ je opravil obravnavo predloga novele zakona o varnosti v železniškem prometu, ki ga je v proceduro vložila skupina poslancev s prvopodpisanim Francem Žnidaršičem (nepovezani). Željo po manjšem številu nesreč na tirih so izrazili vsi, pri čemer so v SDS opozarjali, da predlagana rešitev ni preverjena, v SNS pa menili, da je zastarela.

Novela zakona o varnosti v železniškem prometu predvideva montažo ustreznih utripajočih luči na lokomotive (stroboskopske luči) in namestitev velikih ogledal na nepreglednih mestih železniških prog. Novela predvideva postopno uvajanje novosti, in sicer najprej na neinteroperabilnih progah (regionalnih). Če pa bi se izkazalo, da so ukrepi dejansko učinkoviti, pa bi se to razširilo tudi na interoperabilne proge.

Proge, kjer bodo na nivojskih prehodih nameščena zrcala, in proge, po katerih bodo vozila vozna sredstva z nameščenimi stroboskopskimi lučmi, bo določil minister za promet s podzakonskim aktom, ki bo določal tudi vse tehnične specifikacije za stroboskopske luči.

Zakonske rešitve po Žnidaršičevih besedah ne pomenijo stroška za državni proračun, v primerjavi s človeškim življenjem pa je zanemarljiv tudi strošek za Slovenske železnice.

Vlada predlog zakonske novele skupaj z na odboru za promet sprejetimi dopolnili podpira. Podpirajo jo tudi vse poslanske skupine razen SNS, kjer menijo, da je rešitev zastarela, zadržani pa so tudi v poslanski skupini SDS, kjer poudarjajo, da predlagana rešitev ni preverjena.

Zmago Jelinčič (SNS) meni, da gre za neumen zakon, ki sodi v konec 19. ali na začetek 20. stoletja, ne pa v današnje čase. "Medtem ko Evropa uvaja video nadzor, bomo pri nas uvajali ogledalca in lučke," je dejal. Opozoril je, da bi z nameščanjem stroboskopskih luči in ogledal na nivojskih prehodih uvedli rešitev, ki jo bomo morali po evropski direktivi zavreči v najkrajšem času.

Na uvajanje video nadzora v Evropi je opozoril tudi Branko Marinič (SDS), pri čemer je bil kritičen do skrajšanega postopka sprejemanja zakona, saj v tem času ni mogoče povprašati o rešitvah tudi evropskega združenja železnic. V poslanski skupini SDS menijo, da bi bila rešitev ukinitev nivojskih prehodov oz. ustrezno zavarovanje nivojskih prehodov z zapornicami.

Na pomisleke, povezane s finančnimi posledicami zakona, so opozorili v poslanski skupini SLS. Janez Ribič meni, da predlagatelji niso prikazali dejanskih finančnih posledic zakona, hkrati pa ocenjuje, da bi bilo treba novosti, ki jih predvideva zakon, takoj uvesti za vse proge.

V poslanski skupini SLS sicer kljub nekaterim pomislekom napovedujejo podporo zakonski noveli, ki jo bodo podprle tudi poslanske skupine SD, Zares, DeSUS in LDS ter nepovezani poslanci.