Letalski promet povzroči okoli tri odstotke toplogrednih plinov na svetu, njegov delež, ko gre za globalne emisije, pa še vedno strmo narašča.
V skladu s tem je EU za januar prihodnje leto predvidela, da bodo morali vsi letalski prevozniki, ki bodo leteli čez njeno območje, plačati za emisije, ki jih bodo ob tem proizvedli. Na ta način naj bi unija letalske družbe spodbudila k zmanjševanju toplogrednih plinov, in sicer tako, da bodo preklopili na okolju bolj prijazne vire energije ali pa zmanjšali porabo goriva.
Vsak letalski prevoznik bo dobil dovoljenje, po katerem bo brezplačno lahko povzročil le določeno količino ogljikovega dioksida. Če ga bo proizvedel več, bo moral dokupiti dodatne kreditne točke, v primeru, da bo količina manjša, pa jih bo lahko tudi prodal.
Marca letos je sicer Evropska komisija določila, da lahko letalski promet leta 2012 proizvede le 212,9 milijona ton CO2, kar je okoli tri odstotke manj od letnega povprečja v obdobju med letoma 2004 in 2006. Leta 2013 namerava Bruselj količino ogljikovega dioksida, proizvedenega z letalskim prometom, zmanjšati še za dva odstotka, ta meja pa naj bi se nato obdržala do leta 2020.
V EU so ob tem ocenili, da ukrep ne bo bistveno vplival na ceno letalskih vozovnic. Polet iz Bruslja v New York naj bi se tako denimo podražil le za nekaj evrov.
ZDA, Kitajska in Rusija so prepričane, da ta pravila za njihove letalske prevoznike ne bi smela veljati, v Bruslju pa verjamejo, da s tem nikakor ne kršijo mednarodne zakonodaje. "Imamo pravico sprejemati zakonodajo za letala, ki pristanejo na evropskem letališču ali iz njega odletijo," so zatrdili.
Spomnili so še, da nova pravila predvidevajo, da lahko EU letalske prevoznike, ki se s podobnimi okoljskimi ukrepi, katerih cilj je zmanjšati emisije, soočajo že v domačih državah, oprosti kupovanja dovolilnic za povzročanje CO2.