c S

DZ sprejel novelo zakona o prevozih v cestnem prometu

25.05.2011 07:55 Ljubljana, 24. maja (STA) - DZ je s 47 glasovi za in 24 proti sprejel novelo zakona zakona o prevozih v cestnem prometu, s katero naj bi prispevali k zmanjšanju posledic krize na avtoprevozništvo. V želji po zaustavitvi trenda upadanja števila uporabnikov javnega potniškega prometa je vlada v njej predvidela tudi dvig ravni ponudbe prevoznih storitev.

Z novelo zakona naj bi prispevali k zmanjšanju posledic krize na avtoprevozniško dejavnost, in sicer zlasti z ureditvijo odnosov v avtoprevozništvu in z boljšo plačilno disciplino. V njej je tako zapisan nov institut plačila voznine za prevoz blaga in potnikov, ki je 30 dni od izdaje računa oz. 60 dni po opravljeni storitvi. Zavestna kršitev teh določb bo sankcionirana, je povedal državni sekretar na ministrstvu za promet Igor Jakomin.

Ob tem je predvidena solidarnostna odgovornost, s čimer se daje prevozniku možnost, da plačilo voznine zahteva od pošiljatelja ali naročnika, če je ne dobi od organizatorja prevoza.

Jakomin je obenem napovedal neposredno podelitev javnih pooblastil za dodeljevanje licenc in dovolilnic Gospodarski zbornici Slovenije in Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. "S tem se omejuje svoboda zbornic, saj imamo še najmanj eno zbornico, to je Avtoprevozniško zbornico Slovenije," je oporekal Peter Verlič (SDS). Po mnenju SDS bi morali ta pooblastila prenesti na državni organ, npr. Carinsko upravo RS.

Vlada si želi zaustaviti trend upadanja števila uporabnikov javnega potniškega prometa, dolgoročno pa doseči njegovo povečanje. Za učinkovito upravljanje in vodenje sistema integracije javnega potniškega prometa, ki bo do konca leta 2013 zagotovil uvedbo enotne vozovnice in usklajenih voznih redov avtobusov in vlakov, je treba vzpostaviti službo za upravljanje javnega potniškega prometa na ravni železniškega in na ravni avtobusnega prometa, je povedal Jakomin.

Novela zakona tako v sistem vključuje novega upravljalca oz. novo direkcijo za javni potniški promet. Ta naj bi začela delovati s 1. januarjem 2012. "Slovenija je na zadnjem mestu po rabi javnega potniškega prometa med državami članicami EU, kar jasno kaže na zanemarjenost tega področja na vseh ravneh," se je strinjal Anton Urh (DeSUS).

Poleg tega se v zakon vnašajo določbe več evropskih direktiv, pri čemer je Jakomin izpostavil vzpostavitev nacionalnega elektronskega registra prevoznih podjetij, preko katerega se bodo vodili podatki o nosilcih licenc ter kršitvah prevoznikov doma in v EU. S tovrstno evidenco v registru bo prevoznik izkazoval izpolnjevanje pogojev za pridobitev licence.

V poslanskih skupinah so noveli zakona večinoma izrekali podporo. "Končno se bo sprejel vsaj eden od ukrepov za učinkovitejšo pomoč vsaj eni gospodarski panogi," je dejal Janez Ribič (SLS), ki je sicer menil, da so spremembe tako obsežne, da bi morali pripraviti kar nov zakon.

Da bodo glasovali proti, so napovedali v SNS, kjer po besedah Silvena Majheniča menijo, da ne rešuje problema avtoprevoznikov, še posebej ne licenc. Naklonjeni pa mu niso niti v SDS; "vlada je predlagala ustanovitev organa javnega potniškega prometa, ki z avtoprevozniki nima ničesar, le zato, da bo zakon lažje sprejet", je dejal Verlič.