c S

Gospodarska diplomacija je prioriteta ministrstva za zunanje zadeve

16.03.2010 07:48 Koper, 15. marca (STA) - Gospodarska diplomacija je po mnenju ministra za zunanje zadeve Samuela Žbogarja prva prioriteta zunanjega ministrstva, je poudaril Žbogar, ki je bil z direktorjem direktorata za gospodarsko diplomacijo Vladimirjem Gašparičem gost srečanja Kluba gospodarstvenikov Slovenske Istre v Kopru.

Pomemben element pomoči slovenskim gospodarstvenikom v tujini je po mnenju Žbogarja ustanavljanje novih veleposlaništev. V začetku leta je ministrstvo odprlo veleposlaništvo v Albaniji, načrtujejo ga v Braziliji, razmišljajo tudi o odprtju veleposlaništva v Libiji in državah ob Perzijskem zalivu, predvsem Katarju. Kot možna odpirajoča se trga za Slovenijo se po besedah Žbogarja pojavljata še Belorusija in Kazahstan.

Lani so na ministrstvu ustanovili generalni direktorat za gospodarsko diplomacijo. Letos je planiranih 25 delegacij, ki bodo v države, ki za Slovenijo lahko predstavljajo nove trge, potovale v spremstvu predsednika vlade ali države. Med drugim načrtujejo gospodarsko delegacijo v Združene arabske emirate, Brazilijo, Indijo in na Kitajsko.

Ministrstvo za zunanje zadeve želi postati servis slovenskim podjetjem na področju gospodarskega sodelovanja s tujino, je izpostavil direktor direktorata za gospodarsko diplomacijo Vladimir Gašparič. Pomoč ministrstva je pretežno namenjena malim in srednjim podjetjem, ki predstavljajo 90 odstotkov od skupno 8500 slovenskih izvoznikov, ustvarijo pa okrog 30 odstotkov celotnega izvoza.

Ministrstvo bo po mnenju Gašpariča prevzelo koordinacijo različnih aktivnosti, ki trenutno potekajo na področju spodbujanja gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in tujino. Koordinacija bo po potekala med Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije (Japti), gospodarsko in obrtno zbornico, ministrstvom za gospodarstvo, Slovensko turistično organizacijo (STO) ter SID banko.

Slovenskim gospodarstvenikom ministrstvo sledi na trge, na katerih vidijo ti priložnost, obenem pa jih usmerja na trge, za katere meni, da bi za Slovenijo lahko predstavljali tržno nišo v prihodnosti, je poudaril Gašparič. Kot trge bodočnosti na ministrstvu izpostavljajo t.i. BRIC države, Brazilijo, Rusijo, Indijo in Kitajsko.

Ministrstvo želi podjetjem olajšati delovanje na tujih trgih še z razvejano informacijsko mrežo in okrepljeno mrežo ekonomskih svetovalcev. Slovenskim gospodarstvenikom utirajo pot na tuje trge s sporazumi o gospodarskem sodelovanju, ustanavljanjem poslovnih klubov in spodbujanjem obmejnega regionalnega sodelovanja. Pomemben element so tudi mešane gospodarske komisije, ki jih bo letos 15, med drugim s Hrvaško, Srbijo in Kitajsko.

Junija letos načrtujejo na ministrstvu posvet častnih konzulov Slovenije, na katerem jim bodo poskusili predstaviti prednosti in možnosti slovenskega gospodarstva. Posebno pozornost namenjajo turizmu, kjer sodelujejo z STO. V Londonu in Tokiu bosta letos odprti informacijski točki za turizem. Japonski turisti so neproblematični, v Sloveniji pa predstavljajo najhitreje rastoči trg. V povprečju ostanejo v Sloveniji 1,4 dni, cilj ministrstva pa je njihovo bivanje povečati na 1,9 dni, je dejal Gašparič.