Kot je na novinarski konferenci po seji vlade pojasnil Križanič, se trošarine za različne energente, to je tekoča goriva in elektriko, kljub temu, da tako piše v osnutku novele zakona, ne bodo zvišale. "Daje pa vladi neposredno možnost, da jih zviša ali zniža, odvisno od ekonomskih ciljev," je dejal.
S predlaganimi spremembami želi vlada namreč le pridobiti manevrski prostor za morebitno poznejše višanje ali nižanje trošarine.
Medtem ko so se lani v obdobju padanja cen te trošarine zviševale, lahko zdaj ta ukrep obrnemo, če se bodo pojavljali inflacijski pritiski, je dejal Križanič in ponovil, da predlagane spremembe zakona o trošarinah nikakor ne pomenijo, da se bodo trošarine za tekoča goriva zvišale.
Večina tega ukrepa je bila sicer izčrpana lani. Sam pričakuje, da bo zaradi pritiska na rast cen prišlo do pritiska na zniževanje trošarin. "Se bojim, da bomo pri tekočih gorivih kmalu na minimalni ravni," je dodal.
Z novelo zakona se odpravlja vrednostna omejitev v višini 130 evrov za 1000 litrov pri uveljavljanju nižje trošarine za dizelsko gorivo, ki se uporablja za pogon tovornih vozil za komercialno uporabo. Ni več zgornjega limita, ampak sploh ni več omejitve, je dejal Križanič.
S 1. aprilom se bo trošarina za cigarete, ki zdaj znaša 69 evrov, zvišala na 74 evrov za tisoč kosov, kar je posledica predvidenih sprememb evropske direktive, s katerimi se bodo te trošarine zvišale s 1. januarjem 2014. Vlada namesto tega predlaga postopen dvig, predlog novele zakona tako predvideva dodatno zvišanje s 1. aprilom 2011 na 79 evrov ter s 1. aprilom 2012 na 84 evrov.
"To bo imelo pozitiven učinek na javne finance in zmanjšalo primanjkljaj," je napovedal Križanič.
Kot glavni razlog za spreminjane zakona pa je izpostavil namero vlade, da z informatizacijo oz. uvedbo računalniško podprtega sistema za gibanje in nadzor trošarinskih izdelkov na notranjem trgu nacionalno zakonodajo v celoti uskladi z evropsko. Pri nas tem programom upravlja Carinska uprava RS.